středa 14. ledna 2015

Třpytka

Nebo snad sněhová vločka spadla mi do vlasů?

Včera odpoledne už jsem končila práci v kanceláři, když mi volal kamarád. Žádal mne, abych zkontrolovala smlouvu, kterou mi právě posílá, předtím, než ji podepíše. Přislíbila jsem mu to.
"Udělám to, ale asi až ve čtvrtek. Zítra to nejspíš nestihnu, budu muset něco dokončit, dneska mi práce vůbec nešla."
"Jasně, venku je nádherně, tak se ti do toho nechce, že jo?"
"Venku? To jsem si ještě nestačila všimnout, jak tam je," přiznala jsem a pořádně jsem se podívala z okna. A vskutku. Venku zářil téměř jarní den, modrá obloha a sluneční paprsky.

Skončili jsme hovor a já se chystala odejít; za čtvrt hodiny jsem měla vyzvednout děti. Vypnula jsem počítač a poskládala rozložené papíry do spisu. Připravila jsem si kabát a tašku. Už jsem měla docela naspěch.
Chtěla jsem ještě zkontrolovat, zda si mám upravit make-up.
V malé místnosti vedle mé kanceláře, která slouží částečně i jako skladiště, jsem se podívala do zrcátka umístěného nad umývadlem. Najednou jsem zpozorněla; v záři slunečních paprsků, které oknem pronikaly do místnosti, se mi ve vlasech cosi zatřpytilo.

Co to je? Vypadá to jako kapka vody. Nebo nějaká třpytka.
Jako kdyby mi do vlasů spadlo několik sněhových vloček a právě se na slunci rozpouštěly. Ale... to nemůže být sněhová vločka ani krůpěj vody, uvědomila jsem si. Tak co to...
Rukou jsem si sáhla do vlasů. Překvapením jsem zapomněla, že vlastně pospíchám.
To je... to je šedivý vlas. Šedivý vlas!
Vlasy si nebarvím, ve slunečním světle hrály několika přírodními hnědými odstíny.
A mezi nimi byl ten stříbrný vlas jasně patrný. Mám šedivé vlasy!
Opatrně jsem vlas vytrhla. Byl po celé délce úplně bílý.
Zkoumala jsem jej, jako by to byl neobvyklý přírodní úkaz. Také že to byl neobvyklý přírodní úkaz!
Popošla jsem do kanceláře ke svému stolu, u kterého sedávám už čtrnáctý rok. Stůl je z tmavého dřeva a můj vytržený vlas vypadal na jeho desce jako by byl z bílého kovu.
Když jsem vlas pokládala na stůl, napjatě jsem poslouchala.
Nezazvonil.