čtvrtek 21. ledna 2016

Blogspot bloguje

Pro zajímavost sem bez úprav kopíruji komentář, který jsem dnes napsala do diskuse pod článek "Like me if you can", v němž Žena s moly zavzpomínala na zlatou éru Bloguje.cz a porovnala ji se současným trendem "diskutovat" pomocí tlačítka Like na Facebooku.
Éra Bloguje zlatá jistě byla, ale nepropadala bych v této souvislosti zbytečné sentimentalitě.

Řekla bych, že zrušení Bloguje mělo i pozitiva.
Jistě, byl to svým způsobem jedinečný internetový prostor, ale na druhou stranu to zrušení přineslo nové možnosti. Bylo to tam dost uzavřené a zacyklené, s přesunem blogu jsme se posunuli. Kdo chtěl dál psát, píše, kdo si to chce přečíst, najde si to. Přišli (do diskusí) noví lidé, nezatížení tou komunitní provázaností. Oprostili jsme se od vzájemných animozit, ale i od vzájemných náklonností, od "povinných" komentářů... je to jiné, ale není to nutně horší.
Blogy jako forma se skutečně asi přežily, ale já nejsem na Facebooku a ani nikde jinde, píšu jen na blog a dost výjimečně někam nějaký komentář. A pořád mi to tak vyhovuje.
Asi záleží na tom, proč kdo píše. Komu šlo o setkávání se známými v rámci komunity, tak přišel o hodně. Já píšu z jiných důvodů, proto to možná tak úkorně neprožívám.

Jiná věc jsou ty zmiňované bubliny. Donutilo mne to k přemýšlení, zda si nějakou vytvářím. Nedělám cenzuru a oponentní názory mám ráda, ale na druhou stranu jsem věkem došla k tomu, že opravdu není nutné diskutovat o všem s každým.
Je to zajímavé, charakter diskusních potíží, se kterými se potýkám čas od času (ne moc) na Blogspotu, je jiný než byl na Bloguje. Oboje mělo svoje problémy. Přičemž teď je jich méně.

Ale teď se usmívám, když si vybavím ty nevraživosti. Kolikrát tam padlo "končím s komentováním tady"... nikdy to nebyla pravda:-)


13 komentářů:

  1. no, ja to pamatuju... a s nekterymi lidmi jsem se uz pak nepotkala... obcas si rikam, jak se asi maji... sedmi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky.
      O většině lidí, o kterých vědět chci, tak vím, ale hodně mne mrzí, že se ztratil třeba Henry Psanec.

      Vymazat
    2. Aha. Tam ale nejsem já:-)

      Vymazat
  2. Stockholm Sweden
    https://twitter.com/St_Gaz/status/690268159249666050

    Wiesbaden: Fahndung nach Sextäter
    https://twitter.com/Opposition24de/status/690466791672410112


    Mannheim
    https://twitter.com/Zahlensammler/status/690464560164241408

    OdpovědětVymazat
  3. Budu psát i k článku od ženy - taky mi chybí seznam nových příspěvků, jak to bylo na bloguje. Těžko se hledá někdo nový. Zato módní sračky na mne vykukují furt:-(
    Na ksichtoknize nejsem, nechápu její princip, atd. A Ty a pár dalších virtuálních přátel mi stačí:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se k tématu vyjádřila tam, dokonce hodně zeširoka.

      Podle mne je dobré mít blog, kde si člověk může v klidu komentovat a ví, že se mu tam nic nestane:-) Tak takhle já chodím k Tobě. Prostě vím, že to není nepřátelské území:-) Ale na víc komentářů mi nezbývá energie, málokdy se někam zapojím do diskuse, ono to pak zabírá hodně času.

      Vymazat
  4. Rulisa vyrobila báječný obrázek, styloou proklikávací ikonku s nápisem Blog z bloguje. Pokusím se si to taky dát na blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za info, taky bych to sem dala, jestli to bude k dispozici.

      Vymazat
    2. Liško, já bych to taky chtěla.

      Vymazat
  5. Propadla jsem sentimentu a jala se googlit, kde jsou teď všichni z bloguje. A narazila jsem na tenhle článek, díky za něj :-) Za kousek vzpomínek. Na bloguje byla komunita lidí, kterou na facebooku nejde úplně vytvořit. Je to jiné médium. Škoda. Zajímalo by mě, co dělají lidi, u nichž si spíš než přezdívku vybavím jejich příběh. Existuje nějaká aktuální mapa tehdejších bloggerů, jak jste ji zmínily tady v komentářích, prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leňule,
      odpovídám až nyní, byla jsem mimo PC.

      O aktuální mapě nevím, co vím, tak u Janiky byl seznam:
      https://janica9.wordpress.com/kam-odesli-z-bloguje/
      ale netuším, jak moc je aktuální.

      Pár lidí se dá dohledat také přes Sejrův blog:
      http://sejra.blogspot.cz/

      Zdravím:-)

      Vymazat