pátek 10. června 2016

Užijte si fotbal

Fotbalová sláva začíná. Aby si návštěvníci mohli tento sportovní svátek pěkně vychutnat, připomínáme nutnost dbát několika jednoduchých bezpečnostních opatření.

  • Při vstupu na stadion bude každý návštěvník podroben důkladné kontrole, a to poté, co odloží veškeré šatstvo. Vzhledem k tomu byl počet vstupních bran navýšen na tři, na hlavním stadionu dokonce na čtyři. Návštěvníci se žádají, aby se na zápas dostavili s dostatečným předstihem, cca dvanáct až patnáct hodin by mohlo postačovat.
  • Vstup na stadion je možný jen bez nebezpečných předmětů. Těmito předměty jsou nože, nůžky, plechovky, skleněné nádoby, plastové nádoby, ostré předměty, tužky, přezky, spony, hřebeny, knoflíky, šňůrky, igelitové sáčky, jídlo, pití, tašky, batohy a vše, co příslušníci ochranky označí za některou z uvedených položek.
  • Povoleným předmětem při vstupu na stadion jsou papírové kapesníky do počtu 10 ks, za předpokladu, že tyto projdou rentgenovou kontrolou.
  • Vnášení jakýchkoliv komunikačních prostředků na stadiony je zakázáno.
  • Pořizování obrazových nebo zvukových záznamů během zápasů, před nimi a po nich je zakázáno, veškerá k tomu způsobilá zařízení musí být odevzdána u vstupu.
  • Vstup na stadion je možný s legálně drženými zbraněmi, pokud se ovšem nějaká ve Francii najde.
  • Na stadionech ani v jejich okolí nebudou k dispozici žádné nádoby na odpadky, což ale nevadí, protože nikdo nebude mít nic, co by mohl zahodit. Použité papírové kapesníky lze skladovat v kapse. Do odpadkových košů by totiž někdo mohl uložit výbušninu, ale i kdyby tam odhodil něco jiného, z důvodu stávky popelářů by to stejně neměl kdo odvézt.
  • Veškerá letecká doprava v době šampionátu bude zastavena, v tomto případě se k bezpečnostním důvodům přidružila stávka letištního personálu.
  • Veškerá vlaková doprava v době šampionátu bude zastavena.
  • Metro v době šampionátu jezdí. Všechny stanice metra jsou ale z bezpečnostních důvodů uzavřeny.
  • Veškeré restaurace, bary a kavárny budou po dobu šampionátu bez výjimky uzavřeny, nějaký spoluobčan by vás totiž mohl vyhodit do povětří, zatímco tam sedíte.
  • Pořádání hudebních a jiných produkcí v průběhu šampionátu je zakázáno, protože všichni policisté a vojáci budou zaměstnáni hlídáním fotbalových fanoušků, a proto není možné zajistit na koncertech bezpečnost.

Vítejte v krásném novém sportovním světě.
A užijte si EURO!

14 komentářů:

  1. Vy si děláte legraci a píšete to v nadsázce, ale u nás je to s těmi prohlídkami na vstupu ještě tak, že pořadatelé hlavně jdou po tom jídle a pití, aby si je lidi nenosili z domu a každý si je musel koupit za předražené ceny až na stadiónu. Musí ale být kam odhodit papírové tácky od klobás a kelímky od piva, takže odpaďáky jsou potřeba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chce trpělivost.
      Klobásy budou časem zakázány jako příliš tučné jídlo škodící zdraví a alkohol odkázán do licencovaných prodejen, abychom byli chráněni před alkoholismem, takže pak už to bude úplně v pohodě.

      Vymazat
  2. Achjo, zase čutálisti a jejich banda věrných křiklounů. To abych se ani neodvažoval vkročit do obecní nálevny - mohl bych dostat přes papulu, že si třeba chci s někym povídat o jiných věcech než o fotbale.

    P.S. K seznamu bys měla napsat, že je ještě povinnost všech lidí řvát a skandovat, skákat, bručet na vuvuzelu (bo jak se to menovalo) a vůbec se chovat jako správný "vlastnenec".
    A taky by tam měl být bod, že zaměstnanci mají právo na mimořádnou placenou dovolenou, pokud by čutálisti zrovna čutali v pracovní době, aby chudáci zaměstnanci o nic nepřišli a mohli si z plna hrdla zařvat něco krásného, třeba: "Seberte to hovno!" nebo "Černá svině!" nebo si zazpívat nějakou krásnou lidovou píseň, třeba duchaplnou "Olé ólé, vyhrajeme, vyhrajeme!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sejre,
      :-) duchaplná píseň, to nemá chybu.

      Počkej, až vypadneme hned v tom základním kole, to bude zase národní tragédie, že to určitě zastíní i pád plukovníka Šlachty.

      Vymazat
  3. Přilákal mne titulek zabývající se módní stránkou věci:
    http://fotbal.idnes.cz/cesti-fotbaliste-sklizi-pochvaly-za-obleky-fku-/euro-2016.aspx?c=A160609_231819_euro-2016_pes

    Prohlížela jsem si to už včera, nejdřív jsem viděla fotku u letadla a ty saka se mi moc líbí, tak jsem si říkala OK, aspoň něco na tom je, ale když jsem viděla pak celý ten "oblek", tak to už mi tak pěkné nepřijde. Nevím, ty kalhoty mi přijdou takové divné, světlé se mi moc nelíbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady fotka u letadla:
      https://www.sport.cz/fotbal/me2016/clanek/783862-cesti-fesaci-sklizi-obdiv-evropy-prodavacky-skakaly-radosti.html#hp-artcl

      Vymazat
    2. Jsou to sportovci, ne bankéři. Je léto, vedro. Na nohou mají tenisky, nikoliv polobotky. Nemají kravaty. Toleruje se i košile na kalhoty. Dle mého pěkné, přesně dle situace a zadání.
      To česká olympijská kolekce..to je teprve peklo. http://www.expres.cz/olympijska-kolekce-obleceni-d1r-/zpravy.aspx?c=A160527_115410_dx-zpravy_shu
      Ela

      Vymazat
    3. Elo,
      však jo, nejde o boty, kravaty nebo košile, vršek se mi zdá OK, jen ty kalhoty se mi nějak nelíbí a nejdou mi úplně k tomu zbytku, ale to je čistě můj pocit. A já nejsem zrovna odborník přes pánskou módu, to uznávám.

      Olympijská kolekce, ano, ta asi ještě vzbudí kontroverze, až v tom bude naše výprava nastupovat.
      Přidám ještě jeden odkaz:
      http://www.modnipeklo.cz/rychlovky/293/

      Jo a perlička: my nakonec budeme ten fotbalový festival sledovat, protože o to má enormní zájem náš prostřední. Vydrží se dívat i na večerní zápasy.
      Z novin jsem mu vystřihla tabulku, kam si píše výsledky.
      Takže budu informována:-)

      Vymazat
  4. Tak se sem budu koukat, jak si kdo stojí :-).
    Já fotbal nejsem schopna sledovat - jsem zacvičena na hokej. Fotbal je pro mne pomalý, nudný, korupčnícký a simulantský sport.
    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elo,
      tak to máme z fotbalu podobné dojmy.
      Ale já se s klukama koukala - ke svému vlastnímu údivu - hned na ten úvodní zápas, Francie-Rumunsko, a překvapivě mne to bavilo. Možná je to i tím, že Česká televize má dobré komentátory, takže to je částečně zajímavé i pro takového fotbalového analfabeta, jako jsem já.
      Jinak zítra ve tři hrajeme poprvé my, máme to akorát, než dorazíme z družiny a sportu, tak se prostřední už těší:-)

      Vymazat
  5. Tak tohle mne naprosto nezajímá. Ani hokej. A vzpomínám slov Prokopiových...
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      jakých slov Prokopiových? Nějak se nechytám...

      Vymazat
  6. Nojo, jsou kolem toho legrácky i skandály, ale říkejte si co chcete. Když se fotbal hraje dobře, tak je to nádherná, fascinující hra. Nejsou vždy pěkné věci, co se kolem něj dějí, ale pořád ještě stojí za to je překousnout. Kvůli kráse fotbalu samotného.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznávám, že pro krásu fotbalu úplně pochopení nemám, ale když jsem se dívala s klukama na ten zahajovací zápas, tak se mi to chvílemi zdálo skoro i pěkné. Většinou ale vidím prostě lidi, jak se honí za míčem, a krásu různých situací, kombinací, přihrávek a gólů neocením.
      Ta nepěkná omáčka kolem toho dělá fotbalu opravdu zle. Škoda. Pořád má fotbal obrovskou výhodu v tom, že k němu není nic potřeba, žádné nákladné pomůcky a drahé stadiony, stačí míč a kousek místa, což z něj dělá dost unikátní záležitost v celosvětovém měřítku. A funkcionáři a další lidi kolem to soustavně kazí.

      Vymazat