úterý 16. srpna 2016

Holky esoterky

Rady okultistů a život v manželství, jde to dohromady?

Začínám si toho všímat. Nemám ponětí, zda jde o náhodný jev, nebo naopak systémovou záležitost, nicméně zajímá mne to a zkusím to podle možností sledovat.

V řadě rozpadlých manželství a jiných krizí v rodině je přítomen takový nenápadný prvek: někdo z rodiny, řekněme že častěji žena, vyhledává rady okultistů. Dozvídám se to při práci s klienty. Často má taková informace podobu jen náhodné zmínky, narážky v rozhovoru, je pronesena mezi řečí a (možná zdánlivě) bez toho, že by jí byl přikládán význam.

Říkám jim soukromě holky esoterky. Věk nehraje roli, od mladých po staré, model je podobný. Začne to třeba celkem nevinně, například horoskopy. Paní se začne chodit radit ke kartářce. Chce slyšet o své budoucnosti (nevím proč, vlastní budoucnosti se každý dožijeme). Řeší rodinné vztahy. Nechává si u nějaké "léčitelky" rovnat čakry. Nachází - jak jinak - sama sebe.

Nevím, jakým mechanismem k tomu dojde, ale na konci je velmi často rozvrácená rodina. Nejprve jsem si říkala, že to může být tím, že muž celkem pochopitelně dlouhodobě nevydrží, když se jeho manželka chodí radit k nějaké čarodějnici, která jí lije do hlavy nesmysly, v jejichž důsledku se nakonec manžel nejeví ženě dost dobrým.
Ale bude to asi složitější.

Problém může být například ve zmíněném tzv. hledání a nalézání sebe sama. Okultní poradce k tomu ženu vede, nabádá ji, aby sebe samu stavěla do středu všehomíra. Na ní přece záleží nejvíce! Její pocity jsou nejdůležitější. Možná je tento aspekt okultistických rad motivován i finančně: člověka tak nějak potěší, když se může zabývat sám sebou, dělá mu to dobře. A rád za takové rozbory někomu zaplatí.
Možná je za tím i něco jiného.

Zajímavé také je, že ty případy nemívají mnoho společného, snad jen to, že viníkem rozpadu manželství zdá se být zvnějšku vždy muž. Ale v různých podobách. Například se "zblázní" a pro okolí zcela nepochopitelně rodinu opustí. Manželku samozřejmě všichni litují (já také) a obdivují ji, jak je silná; ovšemže s dopomocí esoterických služeb. Nebo je v tom alkohol, dluhy či něco jiného, co z muže postupně dělá trosku. Nikdo se pak nediví, že žena takový život nevydrží a rozvede se.

Je to velice zvláštní. Přiznávám, zatím to nemám nijak soustavně odpozorováno, jen mne překvapuje, jak často se něco podobného v životě rozvádějících se žen vyskytuje.
A už jsem z toho vygenerovala jeden skromný postřeh: jakmile se žena začne radit s nějakými okultisty, možná učinila první krok na cestě k rozvodovému soudu.


63 komentářů:

  1. Je to systémový jev a pro jeho oběti existuje terminus technikus (který bych zde nechtěl publikovat).
    Někteří jedinci prostě nedokážou svůj život řídit sami a potřebují různé berličky či kouče. A kde je poptávka, tam je nabídka. Kdo nejste na FB, tak máte možná omezenější možnosti monitoringu této platformy - pokud to někoho zajímá, tak to stojí za to. Je až neuvěřitelné, co se sebou člověk dokáže udělat. Paleta je pestrá - od věštců či kartářek přes Oberon-like mašinky, CDS2, chemtrails apod. až po ještírky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Probuh, precetl jsem jedinou stranku na nejakem oberonic centru a mam z toho husi kuzi... Jako ano, tonouci se stebla chyta, ale tohle uz snad neni ani stebelko, ani vlasek...
      Jestli nekdy budu zkouset neco podobneho, majznete me dubovou palici, aby se mi rozsvitilo! :)

      Jinak k tematu - pravdou je, ze mam asi trochu zkreslenou predstavu, nebot okultismus (resp. esoterismus) ma preci jenom v katolickych kruzich trochu horsi podminky, nicmene jsem si zatim nevsiml nejakeho vetsiho rozsireni nad beznou mez.

      S cim vsak souhlasim, je to, ze pokud nekdo podobnym vecem propadne, ma to vetsinou devastujici dusledky na jeho zivot, potazmo zivot lidi z jeho okoli, rodinou samozrejme pocinaje...

      Vymazat
    2. Podobným věcem lidé propagají až po té co jim nedokáže pomoci seriózní věda. Mě mnohem více uráží jaké blbosti dokáží prohlašovat někteří lékaři, kteří když problém neumí vyřešit, tak místo aby to přiznali, tak problém začnou popírat a pacienta, který příliš otravuje, prohlásí za simulanta a nasměrují na psychiatrii.

      Když jdu za šarlatánem, tak se pak nedivím když používá šarlatánské metody.

      Co se týče CDS2 (MMS) - tak zrovna toto může velmi dobře fungovat, protože to využívá princip, který využívají seriózní schválené léky na bázi artemisininu, což je extrakt z pelyňku.

      Největší problém na CDS2 je dávkování a potřeba jeho individualizace, což je něco, co mentálně bez problémů zvládají veterináři, ale "lékařská věda" s tím má problém.

      Ostatně západní lékařská "věda" začíná mít problém skoro se vším, co nelze patentovat.

      Osobně bych si třeba nedovolil zahodit šmahem celou tradiční čísnkou medecínu, neboť něco co má 4000 letou tradici, nepopřu jen na základě toho, že nevím jak by to mohlo fungovat. Mimochodem u gravitace také nemáme tušení jak vlastně funguje a přesto obvykle nepopíráme, že existuje.

      Vymazat
    3. Že bludům propadají až ti, kterým nepomohla oficiální medicína, je nesmysl (pokud by to tedy mělo platit plošně) a navíc si nejsem jistý, že je řeč o tomhle.
      Problém není v samotné ezoterice či jiných -ikách a -ismech. Je to prostě nějaká víra, ničím se nelišící od těch "majoritních" a pokud se tím někdo baví nebo mu to pomáhá, tak jeho věc. Jestli si někdo myslí, že je bezva pokecat si s příbuzným, který už nějakou dobu nežije a pořádá doma s přáteli seance...
      Problém začíná tam, kde se na to nabalují výdělkuchtiví gauneři a zneužívají slabosti svých obětí.
      S partičkou sobě podobných se touhle problematikou už dlouho zabývám a viděl jsem věci... no, jestli jste někdo na fb, tak se rád podělím.
      Hnízdilovské bludy o "západní" lékařské vědě zde nebudu komentovat. Co je čínská medecína, tuší jen málokdo - když jsem se o tom bavil s Číňanem, který se motá kolem zdravotních problémů lidí kolem BU/BS, tak se nemohl udržet smíchy, co tady považujeme za echt jejich lékařské postupy.
      Jo, a pozdravuj Otu Nepilého.

      Vymazat
    4. Gravere,
      člověk, který jde životem jen sám za sebe a sám se sebou, tedy "bez berliček", nepotkáš. Takový neexistuje.
      Dost podstatné je, k čemu se kdo obrací a v čem hledá smysl a zdroj.

      Na FB nejsem. Stále ještě:-)

      Ještě bych to tedy odlišovala od zastánců konspiračních teorií - pokud to někdo přehání, tak to už je kolikrát přímo na doktora, mohou tam být i jiné problémy.
      Tohle, co popisuju, je takové nenápadnější. Kdepak chemtrails a židovské spiknutí. Jen si skočím na rodinné konstelace a duchovně se pozvednu.

      Vymazat
    5. TT,
      tak o Tebe zrovna strach nemám, že bys tomu propadl:-)

      Odmítání okultismu a boj s ním je obrovské plus pro katolickou církev, to mi nikdo nevymluví.
      Ráda jsem si třeba četla nebo poslouchala, co o tom napsal Vojtěch Kodet, to bylo fascinující. Musím se k tomu někdy vrátit.

      Vymazat
    6. Možná máš pravdu a jde jen o to, co je tou berlí. Pokud jde o mě, nemůžu na to přijít. Nevidím nic, o co bych se musel opírat, abych zůstal takový, jaký jsem. Nejde o to, jestli máš nějakou víru nebo ne. Jde o to, jestli ji potřebuješ. Já to vidím tak, že bohové potřebují nás.

      Vymazat
    7. Pefi,
      máte pravdu v tom, že na tyto existence lidi často natrefí při řešení zdravotních problémů. Pak se ale často stává, že od nich kupují i poradenství v duchovních, rodinných a dalších záležitostech. Takže se šarlatány si rozhodně nezačínat, ani když bratrance přes koleno, který spadl ze žebříku, tenhle zaručený léčitel postavil na nohy hned jak mu sundali sádru:-)

      Čínská medicína - ta podle mne stojí samostatně. Já obdivuji, jak to mají promyšlené, a na některé potíže může být pro západní medicínu skvělým doplňkem. Ono to taky často podle mne funguje na bylinkách, na celkovém porozumění organismu a jeho fungování.
      Problém mám s tou duchovní omáčkou okolo, proudící energie čchi a podobně.
      Ovšem způsob, jakým se čeští lékaři stavěli k otevření toho centra čínské medicíny myslím v Hradci, ten je prostě tragický. Děti na písku se chovají líp, když jim někdo sebere kyblíček a udělá hezčí bábovičku. To byla jedním slovem ostuda.


      Gravere,
      já jsem loni četla knížku od dr. Hnízdila, soubor jeho sloupků z Lidových novin, a můžu říci, že to bylo velice zajímavé. Nějak jsem o tom zapomněla napsat sem.

      On se snaží brát člověka jako celek a rozumně. Správně poukazuje na to, že když člověk přetěžuje třeba záda nebo nohy, ty ho začnou bolet, tak je hloupost sezobnout prášek a pokračovat v zátěži. Má skvělé úvahy o fyziognomii a výkonech vrcholových sportovců. A zajímavé případové studie.
      Opravdu doporučuji k přečtení, jmenuje se to Mým marodům. Pak vyšlo ještě pokračování. Některé věci se tam trochu opakují, jak to vycházelo postupně v novinách ve formě sloupků. Ale člověk si z toho odnese hodně postřehů k zamyšlení.

      Vymazat
    8. Kdo by nečetl Mým marodům. Hnízdil má pravdu v tom, že lékaři často léčí symptomy, ne příčiny (o tom bych tedy asi taky dokázal něco říct). Ale to je jako pravda, že by měl být na světě mír.
      Jinak je to nebezpečný radikál a jeho odsudky tradiční medicíny smrdí na dálku.
      S nemocným dítětem bys za ním nešla, že?

      Vymazat
    9. No tak já to ještě před rokem nečetla:-) Půjčili mi to příbuzní.
      Na mne tak kniha nepůsobí radikálně. Je jasné, že dr. Hnízdil je člověk, který má prostě ve stávajícím systému potíže, sám to přiznává.

      S nemocným dítětem - já si totiž myslím, že záleží na tom, co tomu dítěti je. Se zánětem slepého střeva nebo zlomenou nohou ne. Ale mohou být různé chronické stavy, časté opakující se problémy, nespecifikované potíže, kterými to dítě může reagovat na něco vnějšího, v čem může tahle celostní medicína pomoci. Takže bych to nezavrhovala, ale aplikovala bych to na určité případy. Prostě s rozumem.
      Za mne je to stále ještě medicína, nikoliv nějaké čáry.

      Vymazat
    10. MUDr. Hnízdila jsem neznal :-) V rychlosti jsme se na to mrknul a má to hezky sepsané.

      Ad "výdělkuchtiví gauneři" - otázka je, zda tato sorta lidí náhodou nemá přesilu na straně oficiální medecíny.
      Začíná to tím, že čím víc toho špitál na pacientovi zpacká, tím víc peněz od zdravotní pojišťovny za "péči" o pacienta dostane - jen toho pacienta nesmí úplně zabít, to by si zabili zlaté prase. Takže kvalitní péče je poskytována spíš systému navzdory, než že by se to tak dělo automaticky.

      Vymazat
    11. MUDr. Hnízdila můžu jenom doporučit. Samozřejmě jako všechno, je třeba to číst kriticky. Ale nedivím se, že některé jeho postřehy působí na současný systém jako červený hadr na býka.

      V jeho knížce je mimochodem také výborná úvaha, proč tolika ženám pomáhala k otěhotnění metoda paní Mojžíšové - jak si při cvičení s těmi ženami povídala, jak se o ně zajímala, jak obrovsky tam působila její osobnost.

      Vymazat
  2. To je zajímavé.
    Zkuste si o těch případech dělat stručné poznámky někde stranou. Až budete mít poznatků více, může to někdo odborně zpracovat. Možná jde o velmi vážnou věc.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      když to asi nepůjde. Já se na tyto věci lidí nikdy neptám, ze zásady se ptám jenom na to, co je relevantní pro ten který případ. Když se něco takového dozvím, tak náhodou, mezi řečí, nebo proto, že dotyčného znám i jinak než z práce.
      Přemýšlím, jestli jsem potkala někoho, kdo vyhledává tyto esoterické rady a žije přitom opravdu spokojený život.
      Ale jak je poznamenáno v diskusi, je otázka, co je příčinou a co následkem.

      Vymazat
  3. Při čtení článku mě napadlo, zda, paní Chris, nezaměňujete příčinu a následek. Žena nespokojená se svým osobním životem, v manželství nebo jinde hledá řešení u kartářek a kdo ví kde. A protože duchařina ještě nikde ničemu nepomohla, tak holt dlouhodobě neřešené problémy vyústí v rozpad manželství, vztahu..
    Ale osobní zkušenost nemám, v okolí žádné fanoušky esoterismu nemám :).

    Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivano,
      úplně stejně jsem uvažovala také. Ale nevím, já to zatím nemám odpozorováno.

      Možná fanoušky esoterismu kolem sebe máte, jenom o tom nevíte. To byste koukala - manažerky, ředitelky, ženy, o kterých byste to vůbec neřekla... Možná tito lidé podvědomě cítí, koho s tím mohou oslovit a u koho nepochodí. Nevím.

      Vymazat
  4. V ezoterických vodách jsem se dost dlouho pohybovala a i když už mě tato oblast moc nezajímá vypozorovala jsem tenkrát zajímavou věc. Návštěvnicemi různých ezoterických seminářů a divadelních představení atd. jsou často ženy kolem čtyřiceti a výše. Mladší taky, ale méně a úplně mladé jsou v menšině - spíš jen když je přivede maminka nebo kamarádka. Vysvětluju si to tím, že žena, která vychovala děti a má za sebou ten několikaletý kolotoč - rodina, manžel, děti, práce - najednou hledá nějakou jinou životní náplň a má na to čas. Zamýšlí se nad svým životem a hledá duchovní naplnění. Protože církev už dnes lidi neoslovuje, hledá ji v mnohem přístupnější ezoterice. Je to určité životní období, které dřív nebo později skončí. Pokud při tom dojde k rozchodu, zpravidla to bývá proto, že žena už před tím byla se vztahem nespokojená a jen hledala někoho, co jí to potvrdí. I když jsou samozřejmě i extrémy, jako všude. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo,
      je pravda, esoterika ve velkém okupuje pole, které vyklidila nebo z něj byla vyklizena církev. Škoda. Ona je tendence to dávat za vinu církvi, ale nejsem si jistá, že v současné době to je správná úvaha.

      Žen nespokojených se vztahem je hodně a bývá problém vypozorovat, co bylo na začátku. Většinou se to staví tak, že za to může muž, a objektivně dost často i může, nevím jak to napsat, třeba se dost nevěnuje rodině nebo podobně. Ale stejně... je to složité.
      Ale i tak, přece by nás měl rozum zastavit předtím, jít řešit vztahové problémy k nějaké pochybné čarodějnici.

      Vymazat
    2. Christabel, pokud to otázku postavíte církev kontra ezoterika, tak se dostáváte na tenký led. Takhle bychom proti sobě mohli postavit víru kontra ateismus nebo křesťanství a islám a takové diskuze by opravdu nikam nevedli. Já jsem po zkušenostech s okultismem přesvědčena, že tudy ne, ale když vidím některé známé (i příbuzné), kteří jsou v církvi, tak si říkám, že do tohoto společenství bych taky nechtěla patřit. Církev není pro každého, a taky neplatí, že jedině tam člověk najde skutečnou pravdu. I kdyby pravda byla jen jedna, stejně k ní povede mnoho cest. Eva

      Vymazat
    3. nevedly - ne že bych neznala gramatiku, ale v rychlosti mi občas něco unikne

      Vymazat
    4. Evo,
      gramatiku neřešte, v té rychlosti tady kolikrát něco ulítne, to nevadí.

      Já jsem to právě nechtěla stavět do polohy církev kontra esoterika (takto to stojí v nějaké teologické diskusi), ale do spíše do polohy dobré životní vztahy kontra esoterika. Bez ohledu na vyznání.

      Církev by měla být pro každého. Resp. měla by být natolik otevřená a sebejistá, aby se každý cítil být pro ni. Rozhodně by to v duchovních záležitostech (tj. naplnění duchovních potřeb) měla být varianta první volby, nikoliv nějaké skáknu si k vědmě, ať mi vyvěští z kávové sedliny, co mám dělat se svým životem.

      Osobně si myslím, že nalézt pravdu lze v církvi snáze a rychleji než jinde.

      Vymazat
    5. Tedy, "sebejistá" asi není to správné slovo, kterým jsem chtěla své myšlenky vyjádřit, ale je už pozdě, nějak mne nic nenapadá.

      Vymazat
    6. Asi máte pravdu v tom, že instituce, která si dělá nárok na pravdu, by měla být pro všechny, ale fakt je ten, že není. Alespoň někteří z těch věřících, které jsem poznala já, byli poněkud divní. Pokud něčemu niterně věříme, musí se to odrážet v našem životě a není třeba na to zas všechny upozorňovat. Bohužel, když někdo v každé větě použije několikrát Ježíš a každým svým gestem, oblečením a vším dává najevo okázalou pokoru, tak to poněkud odrazuje. Čest výjimkám, které samozřejmě existují, poznala jsem v církvi i vzácné lidi, ale takové najdete i mezi ezoteriky. Ona je opravdu otázka, co je ezoterika. Spousta lidí se nepočítá mezi ezoteriky, věří ve věci mezi nebem a zemí, nebo v Boha, ale nechce mu dávat církevní náplň, nebo věří v reinkarnaci (že nežijeme jen jednou, ale že procházíme životy, abychom se učili) a já to třeba za ezoteriku nepovažuju. Ezoterika jsou andělé, reiki, magie, různé duchovní praktiky, posílání energie atd. Ale to by bylo na dlouhou diskuzi, která sem nepatří, protože jak už jsem psala diskutovat o správnosti toho kterého přesvědčení nemá smysl...Eva

      Vymazat
    7. Chci říct, že spousta lidí je spirituálně zaměřená, ale nechtějí nikam patřit, ani to s nikým veřejně rozebírat a církevní dogma jim prostě nesedí. Opravdových ateistů jsem ale poznala strašně málo. Eva

      Vymazat
    8. Evo,
      ještě si dočítám komentáře, omlouvám se za prodlevu s odpovědí.

      Okázalé stavění víry a pokory na oči všem také není můj šálek kávy.
      S tou terminologií je to opravdu poněkud nevyjasněné; pro účely této diskuse bych za esoteriku považovala zhruba to, co jste vyjmenovala, a všechno věštění, rodinné konstelace, regrese (nebo jak se to jmenuje) do minulých životů a podobně.
      Z hlediska církve se tam asi mohou přiřadit i jiné duchovní směry, východní náboženství a podobně. Tedy vše duchovní mimo křesťanský proud (? - nedělám si nárok na přesnost definice).

      Přemýšlím, kolik jsem poznala opravdových ateistů. Taky minimum. Na opravdového ateistu člověk hned tak nenatrefí:-)

      Vymazat
  5. Otázka ovšem je, co považujete za ezoteriku - jestli sem patří třeba i zaujetí zdravou výživou. Například moje maminka je v důchodu a ona i všechny její kamarádky jsou doslova posedlé zdravou výživou. Jsou v důchodu, všechny mají zahrádky, mají čas, nemusí se na nikoho ohlížet a tak dbají na to, co jedí, což celý život, kdy jen v rychlosti navařily pro rodinu, nemohly dělat. Vlastně je to v pořádku - ať si každý jí nebo dělá co chce, ale ať to těm druhým nevnucuje - to se ale netýká jen ezoteriky, ale i různých náboženství a všelijakých jiných směrů...Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo,
      posedlost zdravou výživou bych za esoteriku nepovažovala, jenomže ono se to dost často začne s různými esoterickými pavědami propojovat.
      Ovšem, dodávám, posedlost čímkoliv je škodlivá. Člověk nemá otročit ničemu, ani zdravému jídlu.

      U různých okultních směrů nejde tolik hovořit o vnucování, jako o zkreslování informací. Lidi do toho jdou a neví, do čeho. Domnívají se, že je to neškodné. Úvahy typu "uškodit mi to určitě nemůže" jsou úplně běžné - přesto nic není dál od pravdy.

      Vymazat
  6. Kratochvilné čtení: http://jdem.cz/cbgz47

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Madam rouhačsky napadá představu katolíků, že jejich víra je s jinou firmou ezoteriky neslučitelná (omlouvám se těm, o kterých vím, že to tak nemají).
      Důsledek její cesty nebudu jako zasvěcenec shambally komentovat :-)

      Vymazat
    2. Teo,
      oceňuji kvalitní zdroj:-)

      Formulace otázky v odkazu je bohužel dost typická pro tento typ uvažování. Jen sledovat ten myšlenkový pochod je docela záživné: pěkná víra, dva tisíce let stará, ale teď jsem tu já a měla bych pár vylepšení. Doufám, že po mých moudrých připomínkách prohlédnete.

      Přijde mi to komické.

      Vymazat
    3. Gravere,
      obávám se, že vyznávání okultismu je s katolickou vírou skutečně neslučitelné. Dlouhodobě to není možné, lze být jedno nebo druhé, ale obojí nikoliv.
      Odporuje to totiž hned prvnímu přikázání a není náhoda, že to první je zrovna první.

      Já jsem to do článku přímo nepsala, ale opakovaně se přesvědčuji, že v odmítání okultních věd má katolická církev 100% pravdu. Potom, co potkávám třeba při práci i jinde, se musím k tomuto doporučení přiklonit.
      Lidi by si ušetřili hodně trápení, kdyby se do toho hloupě nehnali a uměli říct ne. Často to je spíš z nepoučení, lidi neví, jak moc to může škodit.

      Vymazat
    4. No, ona po pravdě řečeno konvertovala z víry, o hodně starší, než nějaká dvě milénia. Taky mi to přijde komické.

      Vymazat
    5. Jsem to zatím tak důkladně nestudovala, co tom holka esoterka píše, protože to je pořád to samé v bledě modrém.

      Vymazat
  7. Odmítání okultismu katolickou církví je pud sebezáchovy a nelze se tomu divit. Diverzita je nežádoucí. Ale nevím, jak moc je okultismus konkurence.
    Že by si lidi ušetřili spoustu problémů, kdyby si nezahrávali s něčím, o čem ví houby, je pravda. V tomhle jsou aspiranti tradičních náboženství ve výhodě, pokud jde o důsledky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gravere,
      odmítání okultismu je už ve Starém zákoně.

      Ale já to nechci stavět jako okultismus proti tradičním náboženství, protože tohle ohrožuje i vztahy ateistů nebo lidí, kterým je jakákoliv víra jedno. Najednou ženě vyjde v kartách, že do roka potká někoho jiného... a je vymalováno.

      Nakonec, dobré je si položit otázku, jestli člověk zná nějakou ženu, která vyhledává okultní rady, žije spokojeným životem, vyzařuje radost a rodina je šťastná?
      Ono totiž k těm čarodějnicím ženu možná často dovedou rozvedené nebo rozcházející se kamarádky, které už příslušné rady načerpaly.

      Vymazat
    2. To není o tom, jak se slučuje okultismus s tradičními náboženstvími, ale jak se vzájemně slučují jejich vyznavači :-).
      Šťastná okultistka? No jejda. Viděl jsem už i šťastnou muslimku.

      Vymazat
    3. Mimochodem, některé ty okultistky trpí naopak obsesí pořád vykládat ostatním, jak jsou šťastné, že se našly, jak jsou vyrovnané - většinou to musí takto říkat, protože jinak by to možná okolí nepoznalo:-)

      Vzájemná interakce vyznavačů. No to nevím. Kamarádky mi s tím občas přijdou. Jedna v tom jede dost. Mám ji ráda. Ale je to její boj.

      Vymazat
    4. Naopak to přece platí taky. Pokud si svou víru nebudete vzájemně předhazovat a vysírat se s ní, tak jste doma.
      Hledej na ostatních to, co vás spojuje, ne co vás rozděluje. Já mám známého, kterému chutná Gambrinus a taky jím nepohrdám. I když je to tedy dost těžké.

      Vymazat
    5. No, ono to může být jinak. Někdy mám pocit, že za mnou přijde, když už je toho moc, a vykládá o tom, protože jakoby čeká, že ji trošku srovnám. Lidi někdy podvědomě cítí, že to není nic moc, v čem se motají... to je těžké, jen takové moje nesouvislé úvahy. Ale to je zvláštní, někdy to fakt vypadá, jako by si přáli slyšet, že tudy cesta nevede.

      Gambrinus, cha, to já si chodím naproti pro točené a vždycky znovu zapomenu, co tam čepujou... proti tomu je takový vyznavač Gambrinusu ještě třída, ten aspoň ví, co mu chutná:-)

      Vymazat
  8. Ale musím říci, že to je zajímavá diskuse! Jsem ráda za všechny příspěvky k tématu, s těmito úvahami jsem spíš na začátku, uvidím, kam se to bude ubírat.

    OdpovědětVymazat
  9. Hola Chris, zdravím i všecky vůkolek.
    Pokud by někoho zajímalo jak "to" prakticky funguje, může si přečíst "Energie Shambally - Jak to funguje". Ekonomickou stránku věci řeší "Ekonomie okultismu". Kromě toho ještě doporučuji zásadní odhalení, že "Objímání stromů škodí" tamtéž. Abycn nemusel dávat linky, použijte strýčka google.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlado,
      děkujeme za tipy na kvalitní literaturu:-)

      Vida, člověk by nevěděl, jak to funguje, a přitom si stačí přečíst příručku, jak to funguje. Kdo by to byl řekl.
      Ekonomie okultismu:-)

      Přitom legislativa se na ty šarlatány chystá, chtějí jim to "podnikání" ztížit, už jsou takové náznaky, že na ně půjdou přes neoprávněné poskytování zdravotních služeb. Moc to nesleduji. Ale nejsem pro tyto postihy. Když tomu někdo chce věřit a chce jim platit, budiž mu to umožněno.
      Problém je to v nějakých extrémních případech, kdy třeba rodiče s vymytým mozkem odmítají dát léčit dítě, které to nutně potřebuje. Ale pokud někdo se znalostí informací odmítne klasickou medicínu a chce se "léčit" u šarlatána, je to jeho právo.

      Vymazat
    2. Jeden za všechny: http://www.lidovky.cz/matka-verila-leciteli-a-nedavala-chlapci-inzulin-ten-zemrel-pos-/zpravy-domov.aspx?c=A130506_143413_ln_domov_mct
      Dále např. polévání robátek bazénovou chemií už je vcelku standard. Lidi by k tomu měli přistupovat zodpovědně a aspoň si ověřit zdravotní stav Oberonem či Salvií. Co když to není rakovina, ale jen paraziti.

      Vymazat
    3. "polévání robátek bazénovou chemií" - a že lékaři robátka polévají leptadlem/bělidlem/raketovým palivem to vám přijde zcela v pořádku, nebo vás to rovněž pohoršuje ?

      Není pod vaší úroveň akceptovat terminologii "odborníků", kteří dokáží nanejvýš papouškovat to, co jim naservíruje lobby hájící zájmy farmaceutického průmyslu ?

      Realita začíná tím, že ona vysmívaná "bazénová chemie" se ukazuje býti bezpečnější a současně účinější pro desinfekci pitné vody, než to, co se pro tyto účely dlouhá léta bežně používalo. (Ano, je to účinnější a bezpečnější než Savo a navíc to lze dokonale neutralizovat potravinářskou přísadou E300 :-)

      Těch několik málo studií na zvířatech, které byly provedeny, naznačuje vynikající potenciál pro celou řadu léčebných účelů a současně naprosto minimální vedlejší účinky. Celá řada léčiv toto o sobě tvrdit nemlže ani náhodou.

      Studie z poslední doby třeba zde:
      https://occup-med.biomedcentral.com/articles/10.1186/1745-6673-7-2

      Pokud si mám vybrat, zda budu na svou pokožku aplikovat vysmívanou bazénovou chemii, jejíž škodlivost se farmalobby celkem marně pokouší prokázat už víc než 10 let, nebo lékaři běžně předepisované léky, které mají seznam nežádoucích účinků dlouhý jako hrom, tak rozhodně budu v mnoha případech preferovat bazénovou chémii.

      Máme v rodině psa, který měl mnoho měsíců kožní problém, který se postupně zhoršoval. Mastičky z veteriny nepomáhaly, nakonec proběhly i konzultace se známými lékaři-kožaři, ti doporučili další mastičky a stále nic nezabíralo. Pak došlo i na šarlatánské rady vyčtené na internetu a do týdne problém zmizel.

      Podobně probíhala i léčba kožního problému u synovce, akorát se nezačínalo na veterině, ale u pediatra ...

      Poměrně troufalé je i tvrzení o šarlatánské ekonomii, protože leckterý "šarlatánský přípravek", který funguje, stojí méně, než leckterý mizerně fungující lék z lékárny.

      Hlavní slabinou šarlatánských postup je to, že málokdy zabírají tak rychle, jako standardní léky. Ona bazenová chémie trpí opačným problémem - je na některé problémy tak brutálně účinná, že to otganismus nemusí ustát a musí se dávkovat extrémně opatrně. A jako každou látkou (počínaje pitnou vodou nebo kuchyňskou solí), se tím lze předávkovat

      Jsou problémy, na které lékařskí věda stačí - velmi dobře zvládá akutní věci, ale v případě chronických problémů má lékařská věda tendenci vyhánět čerta ďáblem.

      Vymazat
    4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    5. Pefi, díky, že jste mi věnoval tolik času, ale k argumentačnímu tenisu se členy Nepilého gangu mě nikdo nepřinutí. Lejte si do sebe, co chcete, ale hlavně to necpěte nikomu, kdo se nemůže bránit.
      Rozhodně se nenechte ve svém rozhodnutí zviklat - bazénová chemie na rozdíl od konvenčních léčiv přece žádné vedlejší účinky nemá. To jenom farmalobby se nám snaží namluvit bludy, aby nepřišla o zisk a darebáci z FDA, kteří ten scheiß zakázali, v tom jedou s nimi.
      p.s. omlouvám se za smazaný komentář, ale tak kreténské hrubky jsem tu nemohl nechat :-).

      Vymazat
    6. Jen pro info: farmalobby má prsty i u nás - MMS a CDS(2) jsou zakázané přípravky (viz SZPI, SÚKL...). Pokud je někdo prodává, tak pouze jako chemii.

      Vymazat
    7. Jenom poznámka, pokud jde o ty vedlejší účinky léků, tak v tomto ohledu se mi právě líbily postřehy dr. Hnízdila. Stává se, že člověk bere tolik léků, že nejde rozpoznat, kde jeho potíže způsobuje nemoc a kde vedlejší účinky léků.
      Já sama jsem k farmakům tak nějak a priori nedůvěřivá, resp. řídím se heslem, že nejlepší prášek je ten, který si člověk vůbec nemusí vzít.
      Ale to neznamená, že bych nevěřila klasické medicíně, té věřím, jenom si myslím, že v ní je ve hře více zájmů, než jen zdraví pacienta. Pořád ještě ale věřím tomu, že zdravý pacient je cílem naprosté většiny lékařů.

      Vymazat
    8. btw: ta poznámka o polévání robátek Savem nebyla rétorickým cvičením, ale referencí k jednomu z reálných případů. Ezomatka se ve fb skupině svěřilo, že děťátko má jakýsi pupínek a jestli by to nespravilo CDS. Spravilo. Následovaly fotky strašlivých plošných mokvajících vředů. Nepilý jí ještě poradil, že za mokvání zřejmě může malá koncentrace přípravku.
      Tihle lidé vám z floncu určí diagnózu a doporučí léčbu. Máš vlasovce, pásový opar, přicpané buněčné membrány... 2000ppm a bude dobře. Nemusíte nikam chodit. Žádný doktor, žádná farmalobby - pěkně od stolu.
      Jo, a ta nešťastnice na tu rakovinu umřela jen proto, že nepřerušila chemo. Humble říká, že CDS nemá interakce, ale konvenční léčbu byste měli přece jenom přerušit. Jasné?

      Vymazat
    9. Když je někdo idiot a způsobí si/svému dítěti popáleninu, tak to není chyba chemikálie, ale chyba toho, kdo to na to dítě nalije.

      Lidi jsou naučeni nečíst příbalové letáky, nečíst návody, a tupě provádět to, co jim řekne "autorita". Ostatně obsahem informací v příbalovém letáku bývají někdy zaskočeni i lékaři. Pokud stejný postup aplikují na návody z internetu, tak dopadnou jako já, když jsem zkusil dělat palačinky podle prvního receptu z internetu, aniž bych si recept ověřil z více zdrojů.

      Že nějaký idiot poškodil své dítě není důkazem toho, že daná látka nemůže být přínosem. Ostatně už jsem psal, že dávkování je oříšek a každý kdo se o to trochu zajímá by si měl být vědom toho, že začínat se musí opatrně.

      Ad SUKL - měl jsem příležitost vidět komunikaci se SUKLem a například argumentace z jejich strany stylem "látka (barvivo) zakázaná v severských zemích pro podezření na karcinogenitu je zcela bezpečná, protože kdyby nebyla bezpečná, tak by v EU byla zakázaná mě zrovna nepřesvědčila o jejich profesionalitě." Samozřejmě o pár let později ji zakázali i v EU ...

      P.S. Nemám nejmenší tušení, kdo je to Nepilý, informace o MMS jsem tehdy čerpal z anglickojazyčných zdrojů, kde se kromě nesmyslů daly najít i poměrně rozumné texty.

      Vymazat
  10. Měl jsem taky takovou známou - byla mi velmi sympatická, pracovali jsme spolu, byla svobodnou matkou a ta hledala příčinu svých neúspěchů a proher u kartářky, v numerologii atd. Dokonce nabyla dojmu, že se s tím nedá nic dělat a všechno je dopředu vepsáno a ona se jen veze - sice se říká, že kdo má viset, ten se neutopí, ale zrovna partnerské vztahy jsou určitě hodně odvislé od toho, ak si to člověk udělá.
    A já jsem se nakonec od ní nechal ukecat a udělala mi numerologický rozbor, či co. Snůška blábolů to byla. V poctatě tam bylo vyjmenováno tisíc charakterových vlastností, část jich seděla,takže člověk nabyl dojmu, že je to všechno pravda, zbytek bylo věštění z křišťálové koule. Zejména mě pobavil výčet ideálních povolání: lékař, voják, kovář. No, nejsem ani jedno a ani netoužím, byť kovařina je moc pěkné řemeslo.
    Dnes už se nestýkáme, nějak jsem ji už nedokázal poslouchat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono obecně platí, že ke kartářkám chodí lidé, kteří jsou totálně na dně a stydí se jít třeba k psychologovi. Člověk, který se dostane z nejhoršího, už pak většinou tu potřebu nemá.Já bych to úplně nezatracovala. Je to pro určitou skupinu lidí a jen po určitou dobu. Tihle lidi jsou se svým koníčkem "na ráně" a každý se o ně může otřít. Ale spousta lidí sedí doma a problémy řeší třeba alkoholem nebo sledováním porna a připadají si normální. To zas nepřipadá normální mně. Eva

      Vymazat
    2. Sejre,
      učitel psychologie na střední škole nám předvedl, jak lze podat celkem dost konkrétní charakteristiku člověka, vypadá to opravdu jako šité na míru, člověk se v tom pozná - a pozná se v tom přitom každý:-)
      Myslím, že na tomto principu funguje velká část těchto rad a rozborů.


      Evo,
      ale možná polemizovala s tím, že ke kartářkám chodí jen lidé na dně. Myslím, že to tak není, tyto služby vyhledávají i lidé, kteří jsou celkem v normálu.
      Třeba se rozhodují ohledně životního partnera, nebo tam někteří jdou jen tak, třeba ze zvědavosti.

      Otázka je, jestli to někomu může opravdu pomoci. Resp. ono to někomu jakoby skutečně "pomůže", ale to je asi jen zdánlivá pomoc, která v konečném důsledku nemusí být vůbec žádnou pomocí.

      Vymazat
    3. Ano, karetní výklad s sebou nese nebezpečí a já bych ho nikomu nedoporučila. Pravda je, že ne všichni lidé jsou na dně, ale často se rozhodují o závažných věcech - aspoň myslím, že životní partner je závažná věc:-)Pomoc je opravdu relativní pojem. Řada lidí má dojem, že jim to pomohlo. No já si to nemusím myslet, ale ten člověk to tak vnímá. A třeba si člověk musí sám vyzkoušet i to, co mu škodí, aby pochopil, že tohle ne a že mu to v konečném důsledku spíše ublížilo. Důležité je vědět, proč karetní výklad není dobrá volba a umět mu to vysvětlit. Říct, že to je špatné a bububu, to mnoha lidem nestačí, a proto si to chtějí vyzkoušet na vlastní pěst. A aby to člověk mohl vysvětlit, tak o tom musí aspoň něco vědět. Eva

      Vymazat
    4. Evo,
      ano, to je pravda, často jsou to lidé před důležitými rozhodnutími, na životních křižovatkách a podobně.
      Ten člověk to vnímá jako pomoc a ona to může být krátkodobá jakože-pomoc, ale jsem přesvědčená, že z dlouhodobého hlediska to žádná pomoc není. A už vůbec ne, když si na to člověk navykne, tyto "rady" vyhledává pravidelně a stane se to nezbytnou či důležitou součástí jeho života.

      Já sama bych ale taky nedokázala přesně vysvětlit, proč toto odmítnout, resp. jde o duchovní důvody, které se těžko vysvětlují člověku, který je a priori odmítá.

      Tak to shrnuji tím, co jsem někde odposlechla:
      buď to nefunguje - a pak je to jen vyhazování peněz šejdířům,
      nebo to funguje - a tím hůř.

      Vymazat
    5. Sejre, když jsem byl ještě puberťák a kvůlivá holkám jsem začal číst horoskopy, můj táta mne z toho velmi jednoduše vyléčil.
      Řekl mi, abych si v horoskopu pro mé znamení červeně podtrhal vše, co si myslím, že na mne sedí, a modře vše, co si myslím, že na mne nesedí. Když jsem to udělal a hodně překvapeně hleděl na to, že poměr barev je zhruba fifty-fity, vyzval mne, abych to udělal pro všechna ostatní znamení zvěrokruhu. A ve všech případech do bylo v zásadě fifty-fifty. Prostě všechna znamení na mne napůl seděla a napůl neseděla. Od té doby ničemu takovému nevěřím. Je to jen šejdířství.
      Milan

      Vymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chcete říct, že se jedná o zde přispívajícího katolíka Milana? - odkaz již nefunguje... Pet.

      Vymazat
    2. Ne, nejedná, je to někdo jiný.
      To by bylo opravdu nedorozumění.

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Gravere,
      díky, ale jestli nevadí, už jsem tu reklamu smazala:-)
      Ne abys mi vynadal, že ti cenzuruji příspěvky!

      Vymazat
    5. Tak teď mám problém - zapomněl jsem, co v tom komentáři bylo (tohle je mimochodem důsledek fb komunikace - varujte se toho démona). Ale stejně to byla nějaká ptákovina.

      Vymazat