středa 5. října 2016

Koho budu volit, podzim 2016

Již tradiční příspěvek k nadcházejícím volbám, tentokrát do krajských zastupitelstev

Krajské volby mi připadají ze všech voleb takové nejvíc nanicovaté. Nejsou ani tak důležité jako volby do sněmovny, ani tak zajímavé jako volby prezidentské a volené orgány nejsou tak nadosah jako v případě voleb obecních.
Krajské volby na mne proto působí takovým testovacím dojmem.
S napětím čekám, jak dopadne ANO, moje bezkonkurenčně nejméně oblíbená vládní - a možná i parlamentní - strana. A jaký výsledek uhraje sociální demokracie? Jestlipak ji postihne čím dál zřetelnější odklon voličů od tradičních stran? A co ODS? Udrží se mezi stranami, s nimiž je třeba počítat? O lidovcích nemluvím, ty už volit nikdy nebudu, resp. byla bych ochotná o tom uvažovat jen v případě, že by se aktivně podíleli na nápravě chyb, které spoluspískali, především tedy na odstranění EET, kontrolního hlášení a registrů na všechno.

Ještě předtím, než přišly volební lístky, jsem provedla určitý předvýběr, a to dvou stran:

  • ODS, protože pořád chci, aby zůstala na politické scéně, a
  • Svobodných, protože si trvale přeji jejich posílení a větší vliv v politice. Zatím mají jednoho europoslance, výhledově bych je ráda viděla v parlamentu. Ale je otázka, zda má hlas pro Svobodné zrovna v těchto volbách nějaký význam, zejména když od těchto volebních výsledků se neodvíjejí žádné finanční příspěvky pro strany.

Když jsem se pak probírala volebními lístky, zaujala mne kandidátka Starostů a nezávislých, co do kvality kandidátů patrně nejlepší. Jenomže... nejsem přesvědčena o tom, že úspěšné modely, kterými jednotliví starostové řídí obce, lze snadno aplikovat na vyšší úroveň. Kraje představují mezistupeň mezi obecní a celostátní politikou; já je vnímám blíže tomu hornímu patru, proto volím strany a nikoliv jména. Škoda, že není použit obdobný systém jako ve volbách obecních, kdy lze kombinovat volbu strany a volbu jednotlivých kandidátů. To bych určitě využila!
Starostům tedy hlas nedám, i když důvody k tomuto rozhodnutí mají charakter spíše rozmaru než racionální úvahy.

Při výběru jsem eliminovala další hlediska, například to, že náš soused, spořádaný a pracovitý člověk, kandiduje do krajského zastupitelstva také, ale bohužel za jednu křiklounskou, antiislamistickou stranu. Souseda bych třeba i volila, ale tuto stranu nikoliv. Mimochodem, docela mne překvapilo, kolik těchto protiislámských stran do voleb jde. Ale nijak mi to nevadí, naopak, alespoň se hlasy, které jim budou odevzdány, lépe rozptýlí a volební výsledek těchto stran bude nula. Je ale zajímavé, že se tito antiislamisté nedokážou vůbec dohodnout mezi sebou a drolí se na další a další subjekty. To je jeden z důvodů, proč se vzestupu těchto radikálů v naší zemi nikterak neobávám.

Souseda tedy ne a Starosty taky ne, i když o nich by se uvažovat dalo.
Takže koho? ODS, nebo Svobodné?
Pokud si správně vzpomínám, v posledních krajských volbách jsem to hodila Svobodným. Tak tentokrát bych to možná mohla dát pochroumané, poškozené, opovrhované, ale předvídatelné a snad stále konzervativní ODS?
Musím si to ještě promyslet.


EDIT 10.10.2016
Strany za krajské mandáty získávají příspěvky ze státního rozpočtu.

54 komentářů:

  1. Váháš úplně stejně jako já:))
    noemmi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A nějaké rozhodnutí možná učiním až cestou do volební místnosti:-)

      Vymazat
  2. Po pravde receno, ja zcela vazne zvazuju, ze se hejtmanskych voleb nezucastnim - kandidati me nezaujali, resp. tech nekolik, ktere znam osobne, je na nevolitelnych mistech (jsem z malickeho mesta, takze o vykrouzkovani na volitelnou pozici si nedelam iluze...).
    Senatni, to je neco jineho a tady me docela zarazilo, ze Lidovci u nas na Taborsku nemaji kandidata - kdyz uz tu kandiduje i Konvicka, tak by snad mohli postavit kohokoliv...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně politika - to je svinstvo. NEbo kdyby volby mohli něco změnit....

      Prosím berte to tak, že někteří lidé mají za to, že jde o hodně např. zde: http://svobodneforum.cz/bohumil-dolezal-co-muzeme-udelat-pro-zachranu-ceske-demokracie/

      Mám za to, že i když podobně jako já nevidíte nějaké menší zlo, jsou krajské volby nejlepším průzkumem veřejného mínění, který je k dispozici, takže můžete, alespoň dát vědět, kdo je pro Vás absolutně nepřijatelný a volit negativně.

      Vymazat
    2. TT,
      já o neúčasti neuvažuji vůbec, už proto, že děti učíme, že se k volbám chodí, ony chodí i s námi do volební místnosti.
      Vlastně si nějak nedovedu představit, že bych k volbám nešla.

      Ad Rýže
      Pokud bude malá volební účast, tak to bude k ničemu i jako průzkum veřejného mínění.
      Problém těchto voleb je spíš v otázce, zda potřebujeme samosprávné celky typu krajů. S tím se stále úplně neztotožňuji, takže pak je i problém, koho volit a podle čeho vybírat.
      (Ale stejně jsem na ty výsledky zvědavá.)

      Vymazat
    3. Ale ja pujdu k tem senatnim, cili deti uvidi, ze k volbam jdu :) Akorat zvazuju, ze ten krajsky listek tam nehodim...
      Ja vim, ze neucast nahrava extremistum etc... Ale ja si proste nemuzu pomoct, ostatne jak pises - taky mi nejak krajska samosprava pripada krapet nadbytecna. Ale co uz, asi se zapru, hodim tam jeden zakrouskovany a uvidime...

      Vymazat
    4. Inu, odkazuji Vás sem"
      http://dennapicu.pise.cz/2086-myslenka-dne-6-rijna-2016.html
      Milan

      Vymazat
    5. TT,
      myslím, že pro váhavce může být dobrá právě třeba kandidátka Starostů, kde si prostě zakroužkují ty své, které znají a kterým víceméně důvěřují - a je to:-)

      Vymazat
    6. Chris - vsak ja to asi tak nejak udelam... Jeste mam 29.5 hodiny na to se rozhodnout :)

      Vymazat
    7. Tak přeju šťastnou ruku:-)

      Vymazat
  3. Já jsem zatím smířen s tím, že nepůjdu. Svobodní uzavřeli prapodivné koalice se Starosty a dalšími "útvary", o jejichž dobrých úmyslech nejsem přesvědčen. A některé znám i osobně, takže tím spíše jsem "nepřesvědčen".
    U ostatních stran, nad kterými bych mohl zauvažovat, jsme znechucen jejich kampaněmi, které jsou přinejmenším populistické, ale i klamavé, matoucí a lživé. Jak může např. krajský radní finančně ulevit matkám s dětmi ve svém kraji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sejre,
      přiznávám se, že kampaň nesleduji téměř vůbec. Raději si ty nesmyslné žvásty nečtu.
      A Svobodní jsou pro mne úplně neznámí, pokud jde o kandidáty. Měli u nás na náměstí akci, šla jsem kolem, vzala jsem si letáček, ale jinak nevím nic. Možná že je to tak lepší?:-)

      Osobně znám jenom pár kandidátů jiných stran, kteří jsou náhodou z našeho města.

      Vymazat
    2. Já ty žvásty taky nechci číst, ale jak to udělat, když jen na cestě do práce je asi 30 blbboardů a když sleduju jako řidič provoz, chca nechca ty blboardy vidím a čtu.
      Občas něco vykoukne ze schránky, to okamžitě putuje do kotle, ale než to tam donesu, aspoň titulek si přečtu a ksichty zaregistruju...
      Původně kraje měly vypadat tak, že by to byl subjekt, který by sloužil jako příjemce/prostředník/koordinátor vůči dotacím. Dnes je to ouřad s poměrně velkými pravomocemi a zajímavým tokem peněz.
      A onen subjekt (regiony soudržnosti) nakonec stejně vznikly také a krade se tam stejně jako na krajích:-)

      Vymazat
    3. P.S. Já bych spíše uvítal negativní hlas případně nějakou minimální hladinu účasti ve volbách.

      Vymazat
    4. Nejít k volbám znamená zvýšit procento hlasů pro ty, kdo ty volby vyhrají. Jít k volbám a volit proti nim naopak jejich procentní zisk sníží.
      Je i lépe vhodit neplatný hlas (prázdný list třeba s hezkým českým vzkazem politikům nebo hlas pro Járu da Cimrmana, šikovatele Vaňka a vodníka Česílko), než nejít k volbám.
      Neúčast ve volbách nemá vůbec žádný efekt.
      Milan

      Vymazat
    5. To já Milane vím, dokonce jsem i jednou neplatný hlas vhodil.
      Problém je ten, že i když platných hlasů bude 1%, na platnost voleb to nemá vliv a do zastupitelstva se dostane stran, které v reálu hodilo hlas např. 500 lidí. A to nemá na to, jak moc se zabydlí v zastupitelstvu, vůbec žádný vliv ani to nezmenší rozsah jejich pravomocí/neubere prachy.

      Vymazat
    6. Když bude platných hlasů pouze 1 %, kraje budou zrušeny. Ústavním zákonem. Vůbec o tom nepochybujte - způsobilo by to revoluci. Politika má své zákonitosti, kterým se nelze vyhnout. Stejně silné, jako je třeba Pythagorova věta pro geometrii nebo Archimedův zákon pro fysiku.
      Milan

      Vymazat
    7. Ale je to smutné, tolik lidí kandiduje, každý lístek čítá většinou desítky jmen, že se tam nenajde nikdo, komu by člověk mohl hodit hlas a nestydět se za to?

      Vymazat
    8. Chris - taky jsem ziral, jeden listek u nas ma dokonce dve strany, a to jsou to A4 plachty se dvema sloupci snad po 20 lidech... Ani jeden z tech vice jak 40 lidi me nezaujal, a to uz je na povazenou!

      Vymazat
    9. U nás je rodina, která je na několika kandidátkách. Otec a každý bratr "Ž" kandidují za jinou stranu (4). Aby to měli posichrované.
      Milan

      Vymazat
    10. Milane, to by bylo prima!

      Chris, ono kolikrát nejde ani tak o ty lidi, ale o to, který názorový proud zastupují a z jaké pozice nám chtějí svoje názory násilím vtloukat do hlavy.
      Takže někteří lidé jsou fajn, odborníci atd. ale fakt nemůžu souhlasit s tím, aby se stali zastupiteli třeba za ČSSD. A naopak.
      Tady kandiduje do senátu jeden doktor, neonatolog, prý na špičce svého oboru, atd. Kua, k čemu nám bude v prakticky bezbranném senátu? Nebude lepší, když bude dále dobře dělat svou práci ve špitále a případně učit mediky?

      Vymazat
    11. Sejre,
      to je fakt. Ale zase se volá po tom, aby do funkcí chodily uznávané osobnosti, tak to je pak těžké. Souhlasím ale s tím, že dobrý doktor bude užitečnější u pacientů, to bezpochyby. Úspěšní podnikatelé se v politice taky zrovna neosvědčují, zdá se mi...

      Občas se vyskytne přijatelný člověk na kandidátce nepřijatelné strany. V tom mi právě vyhovuje volební systém v komunálních volbách, že se to dá zkombinovat.

      Vymazat
  4. Ad nanicovaté: komunálky jsou o přístupu k fakt hóódně moc penězům.
    Ad ODS: patřil jsem k jejich elektorátu, přestal jsem je volit, když přestali být pravicovou stranou a najeli na populivlnu eurohaterství.
    Ad Svobodní: parta oportunistických ukřičenců a infantilů. Pro mě úplně mimo, ale umí tím bušením do hrudníků upoutat pozornost, takže je údajně ještě někdo volí.
    Ad volit/nevolit: když jdeš po chodníku, plném výkalů, opravdu cítíš povinnost do jednoho z nich šlápnout?
    V komunálkách bych se zaměřil na to, jestli někdo slibuje nějaký hóch cíl, který ne nerealistický a pro komunální volby nerelevantní (nepustíme sem uprchlíky, vystoupíme z EU, znárodníme Babišovi kšeft...).

    Já volím Vencelídesovce - sice žerou psy a jejich předseda przní jehňátka, ale pořád mi v tom portfoliu přijdou nejférovější.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gravere,
      to je ale správná připomínka, ty volby sice vypadají nanicovatě, ale zvolení kandidáti pak rozdělují obrovské balíky peněz. To je fakt.

      Ty už nevolíš ODS? A výhledově taky nebudeš?
      Kvůli eurohaterství se od nich třeba já pochopitelně neodvrátím, naopak, čekám od nich euroskepticismus, nikoliv pouze proklamovaný, ale také v praxi uplatňovaný.

      K volbám chodím, viz výše. Já to vlastně pokládám za svého druhu povinnost, byť v zákoně taková povinnost není. Prostě se tímto způsobem účastním správy věcí veřejných.

      A co že to je za stranu?

      Vymazat
    2. Ftip je, že kdybych věřil volebním kalkulačkám (ne, fakt jim nevěřím), tak s ODS mám značnou shodu. Ale už se z nich dávno vytratilo to, proč jsem je volil a ostatně rozdělení na pravici a levici už je taky minulostí - dnes je pravičák každej komouš. Výhledově - nevím. Myslím, že nás čekají nějaké změny.
      Správa věcí veřejných: tím, že nevolíš, se jí účastníš taky. A naopak - jen tím, že volíš, se jí taky neúčastníš :-).
      Jinak jsem spíš eurorealista, než euroskeptik. Na současné verzi EU se podělalo, co mohlo, ale nevidím to tak, že když se mi podělá auto, tak ho vyhodím a už nikdy si žádné nekoupím. A implementace takových kreatur, jako je Mach, do EP, už je opravdu mimo mé běžné stravovací návyky.

      Vencelídesovci: http://www.piratskelisty.cz/clanek-691-jaroslav-hasek-obecni-volby

      Vymazat
    3. No spíš platí druhá varianta - volím a stejně se správy věcí veřejných neúčastním:-)

      Ad EU - myslím, že se pleteš a že by to v tomto případě šlo i "bez auta".

      Vymazat
    4. Neříkám, že nešlo. Bez auta se leckdo obejde. Jsou i tací, kteří se obejdou bez počítače, mobilu, elektřiny, masa, piva... tak se obejdeme i bez EU. Vidím dvě varianty - bude to horší a nebude to lepší. Zakřivení okurků (abych použil ten pitomý faul) nám sice nikdo diktovat nebude, ale zase je možná někam neprodáme. Za trest.

      Vymazat
    5. Gravere,
      ale ono se většinou zapomíná, že nejen my chceme prodávat do EU, ale i EU chce prodávat sem. A to je docela motivace k tomu, aby volný trh zůstal zachován.

      Vymazat
    6. Ale tak ani nezapomíná. Představa, že bychom my po czexitu bojkotovali EUprodukty, mi přijde poněkud... surrealistická :-)

      Vymazat
    7. Nejde o bojkot, ale oni sem prostě chtějí taky svobodně vyvážet, bez cel, bez bariér, prodávat tady. Ani po rozpadu EU nebude podle mne zájem stavět obchodu nějaké překážky.

      Vymazat
    8. Tak já mám odvoleno:-)
      Dokonce jsem tam dala dva kroužky.

      Vymazat
  5. Pečlivě jsem si prostudoval všechny kandidátky. Spoustu těch lidí znám, o jiných jsem si něco vygůglil. Pozoruhodné panoptikum v naše kraji letos kandiduje. Je to stěží k uvěření. Lidovci se spřáhli se Zelenými a to je nepřekousnutelné - navíc ti z nich, které bych tam rád viděl, jsou na nevolitelných místech. Sympatický je mi kandidát na hejtmana za socdemáky, to je významný bývalý a schopný disident, s kterým se znám z OF. Ale tu partaj volit přesto nebudu, je tam příliš mnoho velmi pochybených uchazečů, šíbrů a polomafiánů. ODS - no nevím. Stačí že budu volit jejich kandidáta na senátora, do kraje jim to nedám. Piráty volit nebudu, přestože mně ve svých začátcích byli sympatičtí. Jejich názorový vývoj vedl příliš daleko od mých představ. Svobodní s spojili s lidmi, které tam nechci. No a pak je tam změť podivných uskupení plných velmi nedůvěryhodných lidí, z nichž mnozí ještě nikdy žádné volby nevynechali a pokaždé jsou na jiné kandidátce. Jsou tam i lidé, o kterých positivně vím, že jsou skutečně duševně nemocní. Ale k volbám půjdu, nemohl bych nejít. Takže nejspíš budu volit nějakou stranu, která nemá šanci se tam dostat, abych ušetřil státní kase za příspěvek a budoucím vítězům voleb srazil procento úspěšnosti.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      Vy k tomu přistupujete jako zodpovědný volič.
      To já o sobě říci nemůžu.

      To je zajímavé uvažování, s tou ODS - volím je do Senátu, tak to jim musí stačit. Také tak uvažuji - volila jsem tuhle stranu minule, tak už mají ode mne dost a teď budu volit jinou.
      Ale to je podle mne uvažování vynucené neutěšenou nabídkou, protože standardně bych spíš čekala tendenci opačnou, tj. být věrný jedné straně a volit ji opakovaně.
      Ale já to taky tak nedělám.

      Taky bych nemohla nejít k volbám.
      Chtěla jsem si upřesnit: za krajské volby stranám nenáleží příspěvek, nebo ano? Nechce se mi to hledat.

      Vymazat
    2. Paní Christabel, do Senátu nevolím ODS, ale člověka, který mně pomohl. Když se na mně všichni vykašlali, on mně skutečně pomohl. Nemohu ho nevolit. Má hlasy celé mé rodiny. Je to ryze osobní. (Ostatně, taky se známe z OF.)
      Milan

      Vymazat
    3. Milane,
      aha, děkuji za vysvětlení.
      Při tak nízké volební účasti, jaká obvykle bývá, může i jedna rodina něco ovlivnit. Výsledky někdy záleží na stovkách, možná dokonce na desítkách hlasů, jestli si to správně vybavuji.

      Vymazat
  6. "Volit či nevolit" - a pokud ano, tak vlastně koho - "toť otázka hodna přemýšlení", avšak nikoliv pro mne, neboť se krajských voleb neúčastním. Ať již v důsledku přirozené nerozhodnosti či spíše nedostatku vhodných (volitelných politických stran a jejich kandidátů), upřednostňuji takříkajíc parlamentní volby a v důsledku značného zklamání anebo snad rozčarování z dnes již bývalé politické garnitury nejmenovaného severočeského města také volby komunální, které označujete jako "volby obecní". Pravděpodobně oproti Vám budu značně politicky naivní, a proto jsem doposud některým Vámi prezentovaným názorům plně neporozuměl, ale osobně se přikláním k oněm politickým stranám levého středu, tedy poněkud eufemisticky řečeno, přičemž zcela záměrně nejsem konkrétní. Na druhé straně, ovšem s určitou nevolí sleduji pravděpodobné posilování pozice státu a např. zavádění - alespoň z mého pohledu - nesmyslných skutkových podstat "verbálních" trestných činů. V kontextu popsaného naopak shledávám docela sympatickými názory Jaroslava Kubery, současného primátora Statutárního města Teplice v Čechách a zároveň senátora za Občanskou demokratickou stranu.

    Jan K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Politické strany levého středu - OK, ale já už vedu dělicí čáru spíše mezi stranami tradičními a "novým stylem politiky", případně rozlišuji mezi tím, čemu říkám strany systémové a nesystémové.

      Senátor Kubera je pozoruhodný úkaz na naší politické scéně. Určitě bych si přála, aby byl nadále její součástí.

      A je dost možné, že jsem něco nevyjádřila srozumitelně, protože to jsou jen takové nesouvislé předvolební úvahy.
      Už poněkolikáté jsem si sem dala takovou předvolební úvahu a oblíbila jsem si diskusi pod tím, protože je zajímavé, co k tomu kdo napíše, jak před volbami uvažuje, podle čeho kdo vybírá, co tam nakonec hodí.

      Vymazat
  7. Jsem také bývalý volič ODS a kovaný pravičák a tak mi prosím připomeňte nějakou pravicouvou zásluhu ODS v posledních 15 letech. Já si pamatuji jenom zrady: podpora senátorů ODS fotovoltaice, Topolánkův handl se Zelenými, podpora Lisabonské smlouvy, zvýšení DPH, totální pohřbení pravice Nečasem. Někteří aktéři těchto skvělých činů sedí stále v předsednictvu. Máte nějakou informaci kterou já nemám, která Vás přiměla jim ještě věřit?
    Karel P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karle,
      máte pravdu, že ODS se od pravicové politiky odklonila a provozovala cosi bezbarvého, co se klidně dalo zaměnit s politikou z jiné strany spektra. Bohužel.

      Ale třeba proti Lis. smlouvě kladl tehdy Václav Klaus, který sice už v ODS dávno není, ale stále je s ní spjat jako její zakladatel, velký odpor a určitě mu nemohu vyčítat, že ji nakonec skoro pod nátlakem podepsal. Podpora ze strany údajně pravicových členů parlamentu je ovšem jiná kapitola, to uznávám.

      Na druhou stranu, dívám se také na výsledky a z tohoto pohledu nemohu říci, že bych dosud vládnoucí strany mohla vinit z devastace země. Jsme šestou nejbezpečnější zemí světa a upřímně, když musím s dětmi vyhledat lékařskou pomoc, většinou si říkám, co by za to jinde dali, a to i na tzv. vyspělém západě.

      Vymazat
  8. Nerad to sem vůbec píšu... už proto, že tuto volbu nejsem schopen věrohodně obhájit ani sám před sebou. Ale z nostalgie tam hodím ODS. Martin Kupka mi přijde jako slušný člověk a senátor Jirka Oberfalzer je můj spolužák z gymplu. Jinak jsem předem otrávenej z Burešova předpokládaného vítězství. To zas bude idiotských keců...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to tam ODS už jen z nostalgie házel dost dlouho a nevadilo mi, že si tu volbu nedokážu obhájit ani sám před sebou. Pak jsem zjistil, že si před sebou dokážu obhájit, proč je nevolit.
      Nemám bohužel tu výhodu, že bych někoho znal osobně nebo vůbec nějak, takže i tenhle motiv mi chybí. Otázka ovšem je, co by ten jeden slušnej, kterýho bych znal, sám dokázal.
      Fakt je, že na kandidátce ODS v JMK jsou dva vinaři a jedna vinařka :-)

      Vymazat
    2. No, pořád ještě se můžeme utěšovat, že to Bureš nevyhraje. Tato malá naděje se mi na těch volbách líbí.

      Jinak jdu s největší pravděpodobností taky do ODS.
      Před sebou si to obhájit dokážu, protože mi připadá, že dostala takový výprask, že snad si z toho nějaké poučení vzít musí. Přijde mi vytrestaná dost.

      Vymazat
    3. Já jsem si říkal, jestli by nebylo taktické vyčkat, až si to poučení vezme :-).

      Vymazat
    4. Na druhou stranu, když mě ukecáte, tak to potom můžu svést na vás :-).

      Vymazat
    5. Když nedostane šanci, tak nezjistíme, jestli si to poučení vzala k srdci.
      Beru to tak, že jsme tě nalomili:-?

      Vymazat
    6. Uvidíme, jak říkal slepej, když šel do kina na němej film...
      Já neříkám tak ani tak, ale na moje slova dojde!

      Vymazat
    7. No hlavně abys došel k té volební urně:-) Už to začalo, abychom to pro samé kafrání na netu neprošvihli!

      Vymazat
    8. Takže jak jsem říkal - kdyby něco, můžete za to vy :-)

      Vymazat
    9. Na tu bídu to nedopadlo úplně nejhůř. Odepsaní ještě nejsou.

      Vymazat
  9. zdravím,nad volební kalkulačkou se usmívám jaksi rádoby zvolený politik pomáhá pomlčkou ,či otazníkem .Některé strany v koalici jsou tím nevolitelné a jiné,nové koalice volitelné,psal jsem před časem ,,straničkám" proč se nespojí a můj závěr je ,že je to proto ,že každý chce být náčelníkem,hezký den ,důchodce .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také Vás zdravím.
      Ano, je to docela komické, jak ve straně o pěti lidech chtějí být dva předsedové, tak se ta strana musí rozdělit. Ale pokud jsou to strany, jejichž jediným programem je "nemám rád ... něco", tak si myslím, že to stejně nemá naději na úspěch.

      Vymazat
  10. Jsem docela rozladěná, zoufalý nedostatek osobností. Do senátorek volím ODS, krajské váhám mezi piráty a nicotou.
    Koblihou opovrhuji, ale asi to nebude mít na výsledek voleb vliv.
    Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dito,
      teď přemýšlím, proč mám vlastně ty Piráty mimo výběr...

      Mimochodem, dnes jsem dostala ještě upozornění, že jsem v článku úplně pominula TOPku. To je pravda, přitom jsem ji v minulosti minimálně jednou volila.
      Nejdřív mne to zarazilo, proč jsem ji nechala stranou, ale myslím, že mi leze na nervy tím eurohujerstvím, protože oni v tom jedou snad nejvíce ze všech a to mi vadí.

      Vymazat
  11. A je to za námi.
    Můj kandidát do senátu se do druhého kola nedostala. Výběr, který se mi v druhém kole nabízí, je velmi tristní. Umělec, který o politice a právu nic neví a možná by byl dobrým senátorem pro medvědy, vydry a podobnou zvěř, nebo zdravotní sestřička, která se na volebních plakátech snaží vypadat o třicet let mladší, což je v příkrém rozporu se samotným slovem senátor/ka.
    Milan

    OdpovědětVymazat