středa 26. října 2016

Průzkum bojem

Potřebovala jsem vyřešit jakousi právní otázku týkající se nové úpravy společenství vlastníků jednotek.

A na to tady ve městě máme odborníka, pana doktora L. Jak jde o bytová družstva, esvéjéčka a takové věci, v nichž se nevyznáme, tak mu klienty posíláme, a když to nejde, alespoň mu - jako v tomto případě - voláme. Jakmile jsem na problém narazila, bylo mi jasné, co mám dělat. Našla jsem telefonní číslo a už držím v ruce sluchátko.

"Pane doktore, to jsem ráda, že jsem vás zastihla," švitořím do telefonu s úsměvem, protože s tímto kolegou ráda mluvím. Je už v důchodovém věku a má příjemný humor. "Narazila jsem tady na takový problém, vy to budete určitě vědět...", pokračuji, aniž bych si uvědomila, že sousloví "vy to budete určitě vědět" sama nemám ráda, protože pokud je adresováno mně, většinou zjistím, že to nevím.
Popsala jsem stručně svůj problém.
"... a tak bych potřebovala vědět, jak to mám udělat," zakončila jsem.

"Paní kolegyně, to vám řeknu přesně," slyším v telefonu. "U Krajského soudu v Ostravě to dělají způsobem A, u Krajského soudu v Českých Budějovicích akceptují jen způsob B. A v Praze se to liší podle toho, kdo to dostane na stůl."
"Ehm, tak to jsem zrovna nepotřebovala slyšet," říkám zbytečně, protože kolegovi je stejně jako mně jasné, že tohle bude řešit Praha. "Myslela jsem, že mi něco doporučíte...?"
"Průzkum bojem," odpoví kolega.
Rozesměju se, poděkuji za radu a zdvořile se rozloučíme.

Sice stále nevím, jak to mám udělat, ale hned mám lepší den.



4 komentáře:

  1. Bytové spoluvlastnictví je snad nejhůře napsaná kapitola NOZ :( Sám často jako nešťastný člen výboru jednoho nešťastného SVJ nevím, jak co řešit a po průzkumu bojem jsem zjistil, že není radno se dotazovat advokátů, protože často opravdu nevědí :-) A jak jsem se zatím zúčastnil několika školení, tak i stanoviska vážených lektorů jsou často opravdu protichůdná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Já jsem tam tedy napsala "nová úprava", ale ono už to platí skoro tři roky. Ale stejně se s tím potýkám; musím přiznat, že jsem to bytové spoluvlastnictví zatím úplně neovládla.

      Pokud jde o nepodařené kapitoly NOZ, tak jistě jednu z hlavních cen by získala úprava nájmu. S touto částí pracuji opravdu nerada.

      Vymazat
  2. Z funkce předsedy SVJ jsem kvůli tomu raději odstoupil - všichni předpokládali, že tomu pořád ještě rozumím, ale mně NOZ dost vyděsil. Ať se tím prokousávají mladší.
    Milan

    OdpovědětVymazat
  3. Průzkum bojem byla oblíbená metoda při aplikaci novinek v legislativě, když jsem ještě ouřadoval. Občas nám pomáhal nadřízený orgán, ale to pak skončilo a jen nám říkali, ať to nějak uděláme a oni to v odvolacím řízení posoudí. Což přeloženo znamenalo: my ti rozhodnutí zrušíme a v odůvodnění tě šíleně zjebeme za to, jak´s to udělal blbě. A vždy tomu tak bylo.

    OdpovědětVymazat