úterý 14. února 2017

Manželka mi nerozumí

Nejvtipnější věta vůbec

Jakmile někde slyším konstatování, že nějaká manželka nerozumí svému manželovi, musím se bezděčně začít smát. Asi není správné ani korektní smát se takové smutné skutečnosti, že nějakému muži jeho žena nerozumí, ale já si prostě nemohu pomoci.

Manželka mu nerozumí!
Jde většinou o zachovalého pána, obvykle středního věku a s dětmi, nikoliv ještě dospělými a rozhodně na něm finančně závislými. A s manželkou. Která mu nerozumí. Jak smutné. Jak vtipné.

Svět je plný manželek, které nerozumí svým mužům. Nerozumí jejich potřebám.
Ovšem ne tak docela.
Taková manželka naprosto perfektně rozumí tomu, že muž potřebuje mít ve skříni pověšený oblek, který přinesla z čistírny, v prádelníku poskládané ponožky, na stole večeři, v ledničce pivo a na konferenčním stolku noviny. Potřebuje mít děti vyzvednuté z družiny, děti, které si mají ráno co obléci a obout (na obojí muž vydělal), potřebuje mít zaplacené povinné ručení a potřebuje připomenout, že má jeho maminka svátek. Těmto potřebám manželka rozumí dokonale.

Nerozumí potřebám citovým! (Na tomto místě měl být rozbor, co to je, ale ten se mi nepodařilo ani po několika pokusech provést, proto jej odkládám na vhodnější příležitost.)
Podstatné je, že těmto potřebám výborně rozumí milenka. Ta je plně chápe a také naplňuje, a to dokonce i v situaci, kdy sama je manželkou, která - považte - nerozumí svému manželovi. Milenka sice zhusta nerozumí potřebě dětí, aby se jim tatínek dostavil večer domů, nebo potřebě manželky, aby svou pozornost věnoval jí, ale to nevadí, protože po těchto potřebách manželky a dětí neštěkne ani pes. Tyhle potřeby jsou úplně lhostejné a nikoho nezajímají.

Svět je plný manželek, které nerozumí svým mužům. Nebo je možná jen plný mužů, které to o svých manželkách prohlašují, a milenek, které tomu ochotně naslouchají, podobné rybkám lapajícím po lákavé návnadě. Ona mu nerozumí. Ale já ano. Jak vzácné setkání dvou duší.
Divadlo života uvádí další dějství nekonečné frašky.

PS. Štastného Valentýna!


11 komentářů:

  1. Štastného Valentýna i vám, Chris. Miluji černý humor a ten váš má barvu a texturu červeno-černého sametu. Dokonalé.

    Na váš text jsem narazil v okamžiku, kdy mi do uší znělo tématicky příhodné Elvisovo Can't Help Falling In Love:
    https://www.youtube.com/watch?v=vGJTaP6anOU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pefi,
      děkuji moc.
      To je komentář, že bych si šla hned koupit sametové večerní šaty!

      Elvis je Elvis, díky za připomenutí:-)

      Vymazat
    2. Á, tak hned za Elvisem mi youtube pustilo Stand By Me...

      Vymazat
  2. ☺ Vidím to velmi podobně.
    Manželku nemám od toho, aby mi rozuměla. (Vůbec nepotřebuji, aby mi někdo "rozuměl". Neboť jak říkal tuším Nietzsche /nevím jistě/, "na obloze své duše jsi sám svým sluncem".)
    Úkol manželky je naprosto jiný. Manželka není psycholožka a nemám ji proto, abych na ni vyléval své psychické potíže a problémy a tápání. Ba právě naopak - to já mám být pro ni oporou, i psychickou. Ona je pro mne oporou též, ale jinak a v jiných věcech.
    Věta "manželka mi nerozumí" má jediný smysl a cíl - dostat do postele jinou ženu.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      nechápu, že si kdokoliv (nejen muži, ale i ženy - "ona mu manželka nerozumí") nepřipadá při pronášení té věty jako kašpar. Ale ne, jak jsem psala, svět je plný takových nechápavých manželek. S tím se nedá nic dělat.

      A vůbec, mi takové věty skutečně připadají jako řečené někde na jevišti, takové divadelní, takže s tím neumím nakládat.
      Když se kolem řeší nějaká nechápající manželka, dostanu pochopitelně záchvat sebezpytu, což manžela myslím akorát pobaví:-)

      Jinak si pod tím "srozuměním" představuji nejspíš něco jiného než ti, kdo to pořád řeší.

      Vymazat
  3. Myslím, že vážně míněná věta "manželka mi nerozumí" je vyjádřením pocitu nedostatku úcty doma. S mužskou potřebou "OSTA", tedy obdivu stále, je dobré počítat a muže chválit a mít ho v úctě, je-li to aspoň trochu možné. Takový muž pak větu o tom, že mu manželka nerozumí, nemá moc potřebu vyslovovat. Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,
      teď jste se trochu přiblížila tomu, co mělo být obsahem mého nezdařeného pokusu o rozvedení tématu, který v textu zmiňuji.
      Ano, ta věta podle mého názoru ve většině případů znamená "manželka mne nedostatečně obdivuje". Obdiv je ale něco jiného než porozumění, ledaže bychom řekli, že manželka nerozumí potřebě muže, aby ho dostatečně ocenila.
      Teď jsme tady skoro provedly psychologický rozbor, tedy...

      Vymazat
  4. Ano ano, skvěle napsané, k valentýnu velmi pasujícíc:-)
    Mám známou, která také neměla pro manžela " pochopení", takže jeho nevěru řešila velmi rafinovaně, každý den lila manželovi do snídaňového smoothie lahvičku gulataxu. Přijde mi to velmi krutovtipné a rafinované.Jistě nemusím popisovat, co probíhalo s tou,která to pochopení zpočátku měla...
    Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dito,
      děkuji.
      Tohle téma mám v hlavě už hodně dlouho; napsala jsem si letos dokonce dva články, které by se k Valentýnu dost hodily, tak jsem vybrala k publikaci tento.

      Vaše známá zvolila opravdu razantní řešení. To je tedy hodně drsné. Ale různé úskočné psychické triky jsou ještě horší, řekla bych.

      Vymazat
  5. Kde přesně jsi to slyšela? ;-)
    Nechápu, co je na tom zvláštního. Mně manželka taky nerozumí a nestydí se to říct ("Já ti fakt někdy nerozumím"). Naposledy mi nerozuměla, když jsem jí vysvětloval intimní tajemství elektronického bankovnictví. Tak jí to občas oplatím - nerozumím jí taky. Vzhledem k tomu, že (jak už správně řekl Milan) nepovažuji manželku za něco, co by bylo povinno mi rozumět jen proto, aby se mi nějak ulevilo, tak s tím nemám problém. A i kdybych měl, nemyslím, že by ho vyřešilo, když si někomu postěžuju.
    Představte si tu trapnou situaci:
    "Hele, kámo, stará mně vůbec nerozumí."
    "Já taky ne, ty demente."
    Je dobré vědět, že existuje někdo, kdo neustále počítá s OSTA (nebo to aspoň doporučuje OSTAtním :-) ).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ále, tam, kde jsem to slyšela, asi nechodíš;-)
      I když představa, že se na téma "manželka mi nerozumí" baví chlapi u piva, je vtipná.

      Já samozřejmě manželovi taky nerozumím:-) Kdo by vám taky rozuměl, žejo? Takže se ani moc nesnažím, vyjma výše zmíněných záchvatů sebereflexe, které mne naštěstí brzy přejdou:-)

      Vymazat