pátek 17. března 2017

Musíme být všichni bisexuální?

Je pátek večer, o právu dnes uvažovat nebudu. Budu raději přemítat o sexu. Konkrétně o tom, zda ještě smíme být svobodně heterosexuální?
Začínám o tom totiž mít určité pochybnosti.

Uvědomila jsem si to před několika dny. Sportovní hvězda jménem Šárka Pančochová, kterou určitě všichni znají... tedy já o ní vím také, protože závodila v Soči a věnuje se záhadné disciplíně, která se nazývá "slopestyle", o které jsem nikdy předtím neslyšela a nejspíš ani neuslyším, i když jistě je to úžasné vzrůšo, dělat tenhle slope  tak tedy tahle Šárka Pančochová pokládala za nutné sdělit světu, že je na ženy. Formulovala to poněkud zmateně, takže jsem z toho nepochopila, zda je i na muže, nebo není vůbec na muže a je jenom na ženy, ale to nakonec nevadí, protože  skoro se to bojím napsat  je mi úplně jedno, na co Šárka Pančochová je.
Tedy myslela bych, že je to jedno i ostatním, ale mladá sportovní star mne vyvedla z omylu, protože v rámci rozhovoru, který s ní vysílal Radiožurnál a který jsem nedopatřením vyslechla, když jsem dětem chystala svačinu do školy, na otázku, jak to vezmou lidé v jejím tradičně konzervativním moravském rodišti, odpověděla se skromností sobě vlastní, že "tam to budou určitě všichni řešit".
Pochopila jsem, že lidé v Uherském Brodě nemají nic jiného na práci než řešit sexuální orientaci Šárky Pančochové. Určitě bych to taky řešila, kdybych bydlela v Uherském Brodě.

Tak tedy to budeme řešit taky! Abychom nezůstali za Uherským Brodem pozadu.

„Nemyslím si, že by lidé měli být nějak škatulkování. Prostě vás přitahují muži, nebo ženy. Je to víc o energii té osoby a o tom, jak se chová, jestli se s ní smějete a jestli spolu souzníte. Teď mě prostě přitahují víc holky,“ přiznala se šestadvacetiletá dívka z Uherského Brodu v rozhovoru pro Lidové noviny.

Je mi to opravdu trapné, ale v mém případě to určitě není "o energii té osoby". To může nějaká žena vyzařovat energii jako mistr světa, stejně mne nebude přitahovat. Prostě se mi zastarale a hloupě líbí muži a i kdyby se nějaká ženská smála jako filmová hvězda, stejně má u mne smůlu.
Nejsem si jistá, že se to v dnešní společnosti ještě hodí říkat. Sice jsem se domnívala, že účelem všelijakých těch průvodů je vštěpit většinové populaci, že na sexuální orientaci nezáleží a lidé jsou prostě lidé, ale stále znovu se přesvědčuji, že na sexuální orientaci záleží velice a není gay jako hetero. Nebo snad někdy někde někdo rozebírá, že je Gabriela Koukalová na kluky a Jaromír Jágr na holky? Že by to řešilo celé Kladno?

Už jsem se tady zmiňovala o své oblíbené virtuální tiskovině Deníku Referendum. Tam se sexuální orientace řeší neustále, ale jaksi obecně, protože mladí nadšení marxisté se z podstaty věci raději zaobírají třídami, skupinami a menšinami, než konkrétním člověkem.
Píše tam jedna autorka, která to doma má poněkud nestandardní, žije tuším v trojčlenné domácnosti, kde se taky tak nějak mají všichni rádi. Já na tyhle modely vůbec nevěřím, protože jsem děsně majetnický sobec a o svou ložnici bych se rozhodně nedělila s nikým jiným než s manželem, jenomže když chcete psát do Deníku Referendum, tak sobec být nemůžete a musíte mít všechny rád. Je to náročné a i když ta paní nesděluje příliš podrobností, dýchá na mne z jejích textů vnitřní nejistota. Napíše třeba procítěný článek o bisexualitě, v němž odkazuje na jakousi studii:

Podle výsledku se více než polovina mladých Američanů neidentifikuje s heterosexualitou a pouze osm procent z této neheterosexuální většiny chápe sebe sama jako člověka s homosexuální orientací.


Je mi z toho smutno. Mladá žena nemůže nalézt sama sebe a jako záchranného pásu se chytá tvrzení, že vlastně všichni ostatní jsou také takoví.
Jenomže nejsou.

Kdy už všichni ti, kdo neustále řeší L, G, B a T, kdo pořád rozebírají různé něco-sexuály, kdo se v tom do úmoru vrtají, pochopí, že tudy cesta nevede?
Dejte už pokoj. Pokoj lidem s odlišnou sexuální orientací, ať nejsou stálým objektem nedůstojných mediálních polemik, a pokoj i těm většinovým, ať na ně toto téma neútočí ze všech stran.
Proč budeme všem podsouvat, že jsou vlastně nevyhranění?
Vždyť se za chvíli budeme bát přiznat, že jsme heterosexuální. Jednak je to staromódní, jednak to přece nevíme jistě, a ještě by se mohl někdo urazit!


26 komentářů:

  1. V naší nestřediskové horské vesničce není hospoda ani konzum a tak se my tři sousedi /já nejmladší 75, dva po dvou letech od sebe starší/potkáváme pod lípou a řešíme vše.Taky sexuální orientaci. Usoudili jsme moudře, že to řídí zákon nabídky a poptávky. My jsme zřejmě orientovaní na vše bez rozdílu věku a pohlaví, ale kde není nabídka, tak není ani orientace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buteo,
      tak s tím zákonem nabídky a poptávky je to dost přesné.
      Nedávno jsem zaslechla nějakou paní, jak vykládá, že v jejím okolí dvě její známé opustily rodiny s již velkými dětmi a odešly žít se ženou. Asi nový trend... nelíbí se mi život v manželství, zkusím to pro změnu se ženou:-?

      Vymazat
    2. jéé, ahój Buteo! tú lípu mi ukážeš, dobre? ;-)

      Vymazat
  2. Indoktrinace imbecilními ideologiemi na postupu, zvláště ve školách. Ehm, ony to už vlastně nejsou školy v tom smyslu, co si pod nimi představujeme.

    Je na čase se také přihlásit k LGBT:-P
    https://politicallyerect.com/products/lgbt-mens-tee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezke tricko, neznal jsem, diky za zlepseni nalady! :)

      Vymazat
    2. Jen jestli je to tričko dost hate-free?:-)

      Vymazat
  3. Byla jste někdy v Uherském Brodě?
    Je to moc hezké městečko do kopce.
    Na úpatí je nádraží, uprostřed kopce je náměstí s krásným, velmi krásným kostelem a nahoře na kopci je dominikánský klášter (samozřejmě také s krásným kostelem).
    Uherský Brod stojí za návštěvu. Za tu Punčochovou místní nemohou, ostatní takoví zmatení nejsou.
    A sex je soukromá záležitost, která se nemá veřejně rozebírat. Je to neuctivé a nešetrné k velké společenské skupině asexuálů a stále rostoucí skupině impotentních.
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      v Uh. Brodě jsem nebyla, ale mám v povědomí, že je to pěkný kraj. Snad se tam někdy podívám.

      Veřejné rozebírání těchto záležitostí je pro mne dost obtížně pochopitelné. A proč se to má rozebírat navíc ve veřejnoprávním médiu, to už nevím vůbec. Možná v nějakém bulváru, budiž. Ale i tak, nechápu smysl takového počínání.

      Vymazat
    2. Já jsem tam byl mnohokrát. Před pár lety mne tam vítal billboard pana Okamůry "Každý má právo na práci a je povinností státu mu ji zajistit", se kterým pak zjevně vyhrál volby za Zlínský kraj.

      I pomyslel jsem si něco o umístěnkách, nostalgii po "jistotách" minulém režimu a zachmuřeně šel dál.

      Vymazat
  4. Jo, tohle reseni tradicniho deleni sexualni orientace, resp. tradicni rodiny mne naposledy dostihlo na nejakem ourade, nebo kde, kdyz zena oznamila pocet deti (4) a pani urednice se automaaticky zeptala, zda maji vsechny jednoho otce...

    Ono je to k smichu, ale ve finale je to spis k placi... :(

    Tohle verejne priznavani se k jine orientaci mi taky je proti srsti, na druhou stranu chapu, ze pro dotycne osoby (zda-li pak je to genderove neutralni termin, kdyz, je to feminimum...?) je tento coming-out v urcitem smeru osvobozujici...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se tím už řadu let výslovně chlubím, že mám tři děti a všechny mají stejnou maminku.
      A často užívanému slovu přítel záměrně nerozumím tak, jak by si sdělující přál/a, ale postaru.
      Tož ale co naděláme...
      Milan

      Vymazat
    2. TT,
      je, to je dnes bohužel realita, že tolik dětí by přece mohlo mít několik různých tatínků.

      Coming-out - já bych to chápala jako sdělení nejbližšímu okolí, rodině... nevím, k čemu je dobrý celonárodní coming-out.


      Milane,
      zrovna dneska jsem slyšela, že někdo dal nějaký dárek přítelkyni k desátému výročí vztahu! To mi připadá nepochopitelné.

      Vymazat
    3. No, medle do tri, maximalne do peti let vztahu musi byt svatba, protoze jinak se vztah tzv. "prechodi" (pekny cesky vyraz :) - konec nekolika takovych vztahu jsem mel tu "cest" videt temer z prvni ruky :(

      Ad coming-out) Jasne, jak jsem psal - zverejneni mi je proti srsti, ale do urcite miry to chapu...

      Vymazat
    4. TT,
      jsem dodneška vděčná manželovi, že mne vůbec nenutil dělat mu tzv. přítelkyni. No, ono to taky moc nešlo, protože mně se takovou roli hrát nechtělo.

      Vymazat
  5. Je to jen aplikace stalinské teorie o zostřování třídního boje na emancipaci. Důsledkem bude, že sexuální orientace nebude "konečně" soukromou věcí, a rovněž se ověří jedna ze základních hypotéz gendristek (citát Judith Butler): Sexuální touha mezi odlišnými pohlavími je výraz perfidního represivního systému nucené heterosexuality.

    Zabijou se tak dvě mouchy jednou ranou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To vážně někdo došel k názoru, že sexuální touha mezi mužem a ženou je výraz represivního systému heterosexuality?:-)

      Ale já si přesto myslím, že na tom, že některé věci nemusíme rozebírat na veřejnosti a už vůbec ne v médiích, pořád něco je.

      Vymazat
  6. Aniž bych plánovala opouštět manžela a dítě, na toto téma bych chtěla dodat, že sexuální orientace není ostře černobílá záležitost, není jen hetero x homo, ale je mj. i spousta mezistupňů mezi tím. Hormony a preference můžou mít různí lidé nastavené dost různě.
    Myslím, že prohlášeními toho typu, který citujete, se snad časem dosáhne toho, že různé "poloorientace" přestanou být skandální a humbuk celkově utichne tak, jako vznikl a utichl v jiných situacích, kdy se zjistilo, že - ó překvapení - nejsme všichni stejní a paušálně zařaditelní.
    Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko,
      já vím, že orientace není buď - anebo, že to má různé stupně.
      Pro mne to skandální není, humbuk nechápu, ale upřímně, připadá mi, že ho nedělají lidé, kteří jsou hetero.

      Vymazat
    2. Upřímně, jako příslušnice jedné z menšin, musím říct, že humbuk z toho dělají právě hetero spoluobčané. Každé blbé zprávičky, která je navíc často hoax (viz třeba kauza těhotní lidé) se chytne kde jaký politik a cítí potřebu se vyhranit proti nám a ukázat jací jsme blázni a máme se schovat. A my při tom nechceme nic víc, než aby to všichni kolem brali... Prostě normálně. Aby brali úplně stejně, když se v metru na zastávce lehce políbí na rozloučenou dva muži nebo dvě ženy, jako to berou u běžného hetero páru. Nic víc není třeba. A ne, že mám vždycky pocit, že mě půlka okolí probodává pohledem a minimálně jedna stařenka hledá v kabelce křesadlo, aby mě upálila na hranici.

      Vymazat
    3. Jenže ono to normální není, o to jde. Je to tolerovatelné, ale normu z toho neuděláte, i kdybyste se stavěla na hlavu.

      Vymazat
    4. Zuzano,
      vítejte zde.

      Chápu, chcete, aby to lidé brali normálně.
      Nebylo by pak lepší se chovat tak, že je to normální? Jak se s tím slučují "průvody hrdosti"? Tím se přece dává najevo, že to není normální, je to něco výlučného, něco, co je třeba řešit, něco, nač má být člověk pyšný.

      Pokud chcete, aby se něco bralo jako normální, bylo by podle mého názoru lepší chovat se v souladu s tím. Není ale třeba podsouvat ostatním členům společnosti, že jsou nejspíš taky takoví, jen si to neuvědomují, lžou sami sobě atd.
      Heterosexuální chování není nutně ve vysokém procentu výsledkem popřené bisexuality, například.

      Jinak podle mne lidé někdy hledí trochu pohoršeně i na běžné páry, třeba když se někdo příliš ostentativně líbá na veřejnosti, tak si někteří lidé pomyslí, že si to mohly ty zamilované hrdličky nechat na doma, do soukromí.

      Beztak je jedno, co si o Vás nějaká stará paní myslí. Ať si myslí, co chce, ne? Vždyť ji neznáte, nemusí Vám na jejím názoru záležet.

      Vymazat
    5. GP,
      to je další úhel pohledu na věc.

      Je to otázka definice té "normality"; diskusi na toto téma rozvířil před několika lety V.Klaus, když trval na nějakém označení s pejorativním nádechem, myslím, že úchylka?

      To je ale také věc té komunity, jak se k tomu postaví. Momentální trend je zjevně takový, že se homosex. chování prezentuje jako normální. S tím se neslučují různé akce, kde se tato komunita prezentuje.
      Mohou zvolit odlišnou cestu, tj. přiznat si, že jde o odchylku od normálního chování, a podle toho vybrat zase jiné komunikační strategie.
      Jenomže tohle si musí ta komunita podle mého názoru vyřešit sama.
      Jsme stejní x jsme jiní...

      Vymazat
    6. Zase pride... Nás všech je násobně víc, než kdo se účastní nějakých průvodů hrdosti. Stejně jako ne všichni cyklisté blokují s hnutím Auto*mat Prahu, stejně ne všichni běžci z Čech se účastní běžeckého seriálu po centrech českých měst... A ne všichni, kdo pijí pivo, jezdí na Oktoberfest se chlubit svými pupky. A všechno to jsou v jistém smyslu "průvody hrdosti", nějaká manifestace. A na každou z nich někdo nadává a je proti nim.

      GP: Tomu bych se ráda zasmála. Pokud hledáte "normálního" člověka, hodně štěstí. Příroda je naprosto šílená ve svojí rozmanitosti a naopak normální je široký rozptyl hodnot na každé blbé škále, kterou najdete a rozhodnete se podle ní hodnotit. Víc škál, víc nenormálních lidí objevíte. Od kombinací chromozomů, přes stavbu a fungování mozku a orgánů po vnější projevy v sociální a dalších oblastech. Já beru jako normální, že se člověk narodí se všemi končetinami, má mozek s IQ nad 80 a doroste do dospělosti. A co dělá, je už prostě v mezích toho, co příroda běžně dává do vínku a zasahovat do toho leda když je nebezpečný okolí a omezuje svobodu druhého.

      Vymazat
    7. Zuzano, nejsme prvoci a rozmnožujeme se tedy pohlavně. Normální je tedy pohlavní společenství muže a ženy; s tím Vaše sociální inženýrství nic neudělá, ledaže je cílem, aby lidstvo vyhynulo, anebo se množilo klonováním.

      Vymazat
  7. Dobrý deň paní Christabel,
    pekný článok, súhlasím a nasmiala som sa, dobre napísané!

    btw, vôbec som netušila, kto to je, pôvodne som si myslela, že ide o vtipný príklad, a ona sa ta paní naozaj tak volá! 8 - )

    ak si vyberá podľa momentálnej mentálnej energie, tak je bisexuálka, a ak má dojem, že to budú riešiť všetci jej susedia, tak gratulujem k sebavedomiu! ;-)

    prosím ako sa píšu komentáre u príspevkov, kde žiadne nie sú? napr. pri Obhajoba není rande?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. SV,
      je to tak, sebevědomí některých lidí bych asi ani mít nechtěla:-)

      Tam, kde komentáře nejsou, se nepíšou.
      Občas se mi zdá, že článek žádné nepotřebuje, většinou proto, že mu nic nepomůže:-)

      Vymazat