středa 22. března 2017

Noční hříchy s Přáteli

Teď tady na sebe prásknu hrozivé tajemství.

Seriál Přátelé jsem v době jeho prvního uvedení u nás zaznamenala, ale nestala jsem se jeho fanouškem. Věděla jsem, že běží, občas jsem kousek viděla, snad v sobotu v podvečer, nevzpomínám si už. Měla jsem raději jiné seriály, které jsem sledovala pravidelně. V první dekádě nového tisíciletí hlavně Sex ve městě, potom jsme už s manželem mívali večerní rande u Teorie velkého třesku.

Nedávno jsem ale zachytila na jakési celkem obskurní televizní stanici úplně první díl seriálu Přátelé. Patrně ho stále reprízují na kanálech, které nesleduji. Byla jsem překvapená, když jsem se dopočítala, že se začal natáčet před více než dvaceti lety! To byla doba! Bez mobilů, vlastně ještě bez internetu... A jak jsem se tak dívala na první díl, řekla jsem si, že to zkouknu celé, najednou, při této repríze všech řad. A dala jsem se do toho.

Není to vůbec jednoduché! Televize Nova 2 uvádí denně pět epizod, každý den, bez oddechu, i v sobotu a v neděli. Ale na druhou stranu to díky tomu rychle ubíhá. Mně osobně to ubíhá ještě rychleji, pouštím si to večer ze záznamu, přetáčím reklamy, a protože každý díl trvá jen asi dvacet nebo pětadvacet minut, jde to celkem svižně. Pochopitelně se to neobešlo bez nějakých úprav večerního programu, úplně jsem zrušila veškeré zprávy, komentované události, nedělní shrnující pořady na ČT 24, válečné dokumenty, dokonce i Teorii velkého třesku, jejíž všechny díly jsem ale už viděla; to vše muselo ustoupit Přátelům. I tak mám pocit, že to je hrozivé mrhání časem.

Ale je to tak zábavné. Vtipné, nekomplikované, tak akorát retro a trošku nostalgické. Někdy navíc i romantické. Rachel, Ross, Monica, Chandler, Joey a Phoebe, každý jiný a každý něčím charakteristický, tvoří dohromady zkrátka přátele. Takové, s nimiž může člověk strávit večer a je mu příjemně. A ještě má u čeho žehlit, když se mu chce. Ale většinou se mi nechce.

Zatím to zvládám, a jelikož jsem z deseti řad seriálu shlédla už osm a půl, doufám, že to zdárně dotáhnu do konce. Výhodou servírování pěti porcí denně totiž je, že jeden rok v seriálu uběhne v realitě za týden, a tak bude brzy deset let za námi. A já se budu moci vrátit k normálnímu večernímu provozu, kdy mám všeho tak akorát.


16 komentářů:

  1. Je to krása, jak tam nikdo neustále nesleduje mobil, nefotí selfí a neaktualizuje stav na FCB. Oni si povídají !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, oni si povídají:-)
      A jak už to v takových sitcomech bývá, je to většinou jen málo konfliktní a dobrý konec obvykle zaručen. Ideální relax:-)

      Vymazat
  2. Jednou jsem po návratu ze špitálu shlédnul všechny díly MASH. Takovej pěknej maraton, ale nelituju:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sejre,
      co tak slyším, lidé po večerech sjíždějí takhle celé řady populárních seriálů. No, já to zkouším poprvé, je to sice fajn, ale až to skončí, tak to bude taky fajn.

      Vymazat
  3. Takhle si já představuji torturu IV. stupně. Zavřou Vás do prázdné cely a pustí Vám všechny díly nějakého seriálu, třeba MASH, Sex ve městě, Přátelé, Kobra 11... radši bych se přiznal úplně ke všemu. To by asi ani JUDr. Husák nevydržel a nechal by se radši popravit!
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane,
      ale ne:-)
      Mám teď pracovně hodně napilno a jsem ráda, že se můžu večer chvilku povalovat u seriálu. Sice z toho mám trošku špatné svědomí, ale na druhou stranu... třeba dneska, hlavní líčení, dopravní nehoda se smrtelným následkem, já za pozůstalé poškozené - to je člověk rád, když může chvíli večer vypnout. A zapnout seriál. No ale je to jen pár týdnů, dlouhodobě bych to takto dělat asi nemohla. Tedy doufám, že tomu nepropadnu nastálo!

      Vymazat
  4. Občas některý díl Přátel můžu. Takové dávky ne, jedno kterého seriálu Ať se Ti v práci daří a trefuješ hlasité "Námitkááá!"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buteo,
      díky, momentálně se snažím přežít nápor soudních jednání, klientů, schůzí, mailů, daní a papírů, být vždycky pokud možno tam, kde mám být, a nezbláznit se z toho:-)

      Jinak hlasité zvolání "Námitka!" je asi častější v amerických seriálech z justičního prostředí, tady dost často užíváme decentnější formulace.

      Vymazat
    2. Když moc . zkušeností nemaje. Se dvěma ženami za celý život jsem měl dva rozvody a tři svatby.Jinak jen ty emerické síně.

      Vymazat
    3. Buteo,
      Přátelé jsou sitcom, zatímco Ty to máš jako telenovelu!

      Vymazat
  5. Já se přiznávám ke shlédnutí všech dílů Doktorky Quinnové během doby, kdy jsem se flákala doma po operaci. Bylo to super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matně si vzpomínám, že během těhotenských nevolností jsem si dávala na uklidnění Sex ve městě. Ale to je už dávno.

      Vymazat
  6. Přátelé jsou ovšem mnohem lepší v originále. Tedy jen do sedmé série, poslední tři už ne. :)

    FB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To samé jsem slyšela o TBBT.
      Ale myslím, že i ty české verze jsou přijatelné:-) Zejména když to srovnám s domácí produkcí.

      Vymazat
    2. Nepochybně. Zde jde ovšem zřejmě o effekt „není cesty zpět“, tj. lze si užívati Přátel v češtině, dokud neuslyšíme seriál v angličtině. Alespoň tak cítím, protože pak slyším jen vtipy v originále, a hodně vtipů je tvořených vtipnou intonací, apod., kterou čeští herci většinou nenapodobňují.

      FB

      Vymazat
  7. Tak jsem to před pár dny dojela, celý ten maraton.
    Skoro si říkám, že nebudu mít po večerech co dělat. Ale kdyby se mi stýskalo, tak stačí zapnout televizi, protože to začali točit zase hned od začátku:-)

    OdpovědětVymazat