pondělí 6. března 2017

Obhajoba není rande

Trestněprávní momentka, tentokrát telefonická

Volala mi kolegyně, advokátka v našem městě, která se ale věnuje jen smluvní agendě. Měla na mne prosbu.

"Víte, mám známého, má problém a bude asi potřebovat obhájce, jenomže já obhajoby nedělám. Tak jsem se chtěla zeptat, jestli byste to nepřevzala."
Vybavily se mi náročné dny minulého týdne.
"Já nevím, teď se to nějak nahromadilo, minulý týden jsem přebírala obhajoby u dvou loupeží a obě jsou vazební."
A každá samozřejmě v jiné vazební věznici. Ideální agenda pro matku od menších dětí. A to jsem si zrovna před měsícem říkala, že skončilo několik větších věcí a teď nemám nic vazebního, což se už hodně dlouho nestalo. Jenomže já mám ty naše loupežníky ráda.

Položila jsem otázku, která mi činila hlavní starost: "Bude to tady?" Protože nemůžu teď převzít nic, kvůli čemu bych musela na více úkonů někam jezdit.
"Ano, tady," odpověděla kolegyně a přidala několik stručných informací o tom, jak to zatím s podezřelým probíhalo a oč má jít.
"A to se řeší jako trestní věc?", ptala jsem se trochu překvapeně.
"Ano, to se řeší jako trestní věc."
Případ mne začal zajímat. Ale to není nic divného. Mne zajímá každý trestní případ, prostě proto, že je trestní. Jiné důvody nepotřebuji.
"Tak dobře," souhlasila jsem, i když stále trochu váhavě.
Kolegyně byla potěšena. "Je to takový sympatický mladý muž," dodala.
Rozesmála jsem se. Opět jsem si vzpomněla na minulý týden, na to příšerné hlavní líčení.
"Ujišťuji vás, že my hájíme i velmi nesympatické klienty."
Ačkoliv... minimálně jeden z těch loupežníků je celkem sympatický a určitě bych si vzpomněla na celou řadu sympatických obžalovaných. Když to vezmu kolem a kolem, je jich určitě víc než sympatických státních zástupců.
Totiž, to je vlastně jedno. O čem to vůbec přemýšlím? Kolegyně mohla tu poznámku prohodit právě jen proto, že obhajoby nedělá. Copak je hlavní líčení rande?