neděle 30. dubna 2017

Čarodějnice a francouzský prezident

Pestrý rodinný život je zřejmě hlavní kvalifikaci na hlavu francouzského státu.
Glosa k francouzským prezidentským volbám, v den pálení čarodějnic

Už před delší dobou jsem zde vyjádřila názor, že při rozhodování ve volbách je pro mne určitým kritériem i rodinný život kandidátů. Není to hledisko rozhodující, ale přece jen důležité. Upřednostňuji kandidáty s tradičně uspořádanými rodinnými poměry, neboť zastávám názor, že kdo nemá pořádek u sebe doma a nedodržuje své rodinné závazky, těžko bude vhodným adeptem na to, aby vládl svým spoluobčanům.

Nahlíženo touto optikou bylo pro mne nepochopitelné, když si Francouzi zvolili za svého prezidenta Francoise Hollanda. Muž, který měl s jednou ženou čtyři děti, aniž si ji vzal za manželku, je pro mne z podstaty věci absolutně nedůvěryhodný. Někoho takového bych nevolila v žádném případě; nemám totiž ráda muže, kteří nejsou ochotni sňatkem převzít zodpovědnost za rodinu a za manželku. Nuže, Francois Hollande se - asi aby nenechal nikoho na pochybách, jak to s ním je - se svou životní družkou a matkou svých čtyř dětí rozešel. Do Elysejského paláce si přivedl milenku a jí zahýbal s nějakou herečkou, takže první milenka řádila a psala o tom knihy.
Francouzský prezident se mezitím stal terčem všeobecného posměchu, když své oficiální milence ujížděl k té utajené na skútru, nechal se u toho vyfotit a zaujal tak přední místo v bulvárních médiích.

Být občanem Francie, propadala bych se studem.
Takový kašpar!
Jak chce vládnout tak velké zemi, která navíc (marně) aspiruje na to, být jednou z nejdůležitějších světových velmocí? Jak chce něco vyjednat se světovými státníky, s Vladimirem Putinem, s Donaldem Trumpem, nebo i s madam Merkelovou, když si každý povídá o tom, jak jezdí milence ráno pro koblihy? Vždyť je všem pro smích a není v něm ani zbla státnické důstojnosti.

Jak se ukázalo, moje kritéria asi nejsou tak pomýlená, jak je mi někdy vyčítáno, protože stav Francie v předvečer zvolení nového prezidenta dosti přesně odpovídá neutěšeným domácím poměrům toho stávajícího.

Zdá se ovšem, že Francouzi se z toho nepoučili. Žhavým kandidátem na novou hlavu státu je totiž jistý Emmanuel Macron, který budí pozornost svou o 24 let starší manželkou. Na tom by ještě nebylo nic dramatického, nakonec láska je mocná čarodějka, jak říkají romantičtější duše než jsem já. Ale ty okolnosti: manželka pana Macrona je totiž jeho bývalou učitelkou, která byla v době, kdy jej jako šestnáctiletého kolouška poznala, vdanou matkou tří dětí. Pochopitelně kvůli takovému nadějnému studentovi se patří rozvést a vplout do nového perspektivního manželství. Velmi romantický příběh.

Bulvární média se mají nač těšit. Občané bohužel ne.


PS. Ve včerejších (29.4.2017) Lidových novinách je takový nenápadný, ale velice zajímavý článek. Skoro to vypadá, že Emmanuela Macrona, mimo jiné chráněnce jednoho z rodiny Rotschildů, vyslal do boje o prezidentský palác přímo bankovní sektor.


41 komentářů:

  1. Oni ti presidenti z různých zemí si myslí, že si mohou cokoli dovolit. Kdysi na bloguje jsem často si bral "do huby", jak se nelíbilo aTeovi našeho Klause. Když jsem zapochyboval o PPF a Kellnerovi, to se na mě sesypali. No a dnes je to konečně venku. |Pošlu Ti mailem info.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buteo,
      něco mi mailem přišlo, ale přiznávám, že jsem v takovém pracovním letu, že jsem absolutně nic nestihla přečíst - a mezitím se ještě začala odehrávat nejnovější vládní zábavná krizička:-)

      Nojo, zlaté časy na Bloguje a jasné rozdělení na pravici a levici! Kdeže loňské sněhy jsou.
      Já jsem si už říkala, že napíšu něco, že je mi fajn, když k někomu přijdu na blog a vím, kde jsem. Vím třeba, že někde jsem u velice konzervativních katolíků, někde u komunistů, někde u levicových liberálů - ale je prostě příjemné, když člověk ví, kde je, a s tímto vědomím si tam může číst.
      To je dobré téma, to ještě někdy rozeberu, doufám.

      Mimochodem, Klaus mi z politiků rozhodně vadí spíš méně než více, to mám jiné adepty na zásadní kritiku.

      Vymazat
  2. jen na okraj: ml. syn studuje ve Francii, při návratu z večírku potkali Macrona a hned se s ním vyfotili, takže te´d u nás na jídelním stole je foto syna s Macronem.
    Jinak si myslím to co Vy, nedůvěryhodnost, snadná vydíratelnost, jistá anomálie.....by tady byla.
    Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dito,
      my jsme tady měli také upomínkové předměty z kampaně Baracka Obamy. I když osobní fotografii teda ne:-)

      Tu snadnou vydíratelnost jsem opomněla, to je správná poznámka, protože to je také důležitý aspekt věci.

      Vymazat
    2. Na Obamovu sošku bych se asi dívat ve svém obýváku neuměla:-). To, co provedl Obama s USA je věc, kterou jsem si před více, než deseti lety, odkdy tam pravidelně jezdíme neuměla představit. Když osmý rok jeho vlády je schopen řidič taxi, obrovský černoch středního věku zevrubně a velmi emotivně nadávat před svými klienty na svého prezidenta, tak se amerika opravdu postavila nohama vzhůru. Černoch na černocha, americký občan na svého prezidenta, američan s vlajkou na předzahrádce to vykládá bílým evropanům.. Trump je hovado, ale jakýkoliv další demokrat by bylo peklo horoucí. Pro všechny.
      Ela
      PS Francie je ale velmi specifický prostor, tam je možné cokoliv. Mám tam také insidera - sestřenka je tam léta vdaná, porodila tři Francouze a její postřehy jsou velmi zajímavé. Macrona jsme ještě neprobraly, ale jistě na to v létě dojde :-)

      Vymazat
  3. Je nutno říci na rovinu, že pokud 27letého muže sexuálně přitahovala 52letá matka 3 dětí natolik, že si jí vzal, tak je v orientaci toho muže něco špatně. Na výkon funkce prezidenta to sice patrně žádný vliv nemá, ale coby volič bych z toho dobrý pocit neměl.
    Voloďa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voloďo,
      teď mne napadlo, že hlavně to nemá vliv na výkon funkce rostlináře:-)

      Nestandardní to určitě je, sám o sobě by věkový rozdíl nevadil, ale ty další okolnosti už by vadit měly. Navíc když se to spojí s těmi zprávami (v článku je odkaz), jaký na něj má manželka vliv.

      Vymazat
  4. Tak musím se tohoto rodinného uspořádání trochu zastat. Je víc párů, u kterých je takový velký věkový rozdíl a léta jsou spolu (např. Eva Pilarová je o 17 let starší než její manžel). Navíc vztahy nejsou jen o sexuální přitažlivosti, ale i o duševní spřízněnosti a když se tyto dvě věci zkombinují, tak v podstatě nemáte šanci tomu vzdorovat. Já jsem v životě potkala mnoho lidí, ale do té kategorie duševní spřízněnosti si mohu zařadit jen dva. Samozřejmě se mi nelíbí, že ta paní opustila manžela a tři děti, ale do toho my nevidíme (navíc to muži dělají běžně) ale v době, kdy si s Macronem něco začali už nebyla jeho učitelka, protože chodil na jinou školu, takže to trestný čin, jak o tom někteří mluví, nebyl. Zkrátka kolikrát vidím naprosto nesourodé páry - mladá/starý, tlustá/hubený, krásná/ošklivý a divím se, jak se ti dva mohli dát dohromady, ale tak to má v životě být - láska není o vhodnosti nebo přijatelnosti toho druhého a o tom, jestli dobře vydělává nebo má ty správné míry - co dva lidi táhne k sobě, to bude vždycky zastřeno tajemstvím, takže těm druhým zbývá jen to respektovat. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo, kdybyste mně takové věci říkala při osobním setkání, nafackoval bych Vám místo Vašeho tatínka.
      Z Vašich názorů se mi dělá OPRAVDU špatně.
      Milan

      Vymazat
    2. Jenom podotýkám, že právě informaci o tom, „kdy si spolu začali“ oba tají kvůli možným trestněprávním důsledkům. Takže možná už na té střední škole … :-)
      Voloďa

      Vymazat
    3. Milane, co vás tak rozdělalo? Já jsem si z toho, co Ela napsala, vybral ten konec: "co dva lidi táhne k sobě, to bude vždycky zastřeno tajemstvím, takže těm druhým zbývá jen to respektovat.". Co lze proti tomu namítat? Osobně se neztotožňuji s názorem, že kdo se chová nějak v osobním životě, bude se chovat stejně i v politice či byznysu, ale to je dáno mým poněkud technokratickým chápáním obého.
      Ale odkopal jste se úctyhodně - level facebookový teenager s malým pindíkem, který ve skutečnosti doufá, že své názorové odpůrce nikdy nepotká. Asi jsem poněkud perverzní, ale po zbytek večera si budu představovat, jak vám Ela při osobním setkáním řekla "takové věci" a ještě dala pár facek vám - za vašeho tatínka.
      Styď se, spratku nevychovaný.

      Vymazat
    4. Gravere,
      technická: Ela není Ela, ale Eva!

      Byla jsem celý den mimo net, zítra si to tu pročtu.

      Vymazat
    5. Mea culpa, nechtěl jsem ji přejmenovat. No, co už teď ;-)

      Vymazat
  5. Tak jistě, že by učitel neměl mít poměr s někým, koho učí, ale zamilovat se není trestný čin a věřte mi stává se to napříč školami dnes a denně. Na druhou stranu si myslím, že jestliže spolu nějaký nesourodý pár žije tak dlouho, tak nade vší pochybnost prokázal, že k sobě patří, protože to je mnohem lepší varianta než když se dva věkem a postavením si odpovídajících partneři rozejdou už třeba po roce a půl, což se děje neustále a z toho je zase špatně mně. U nás na maloměstě je jedna učitelka, co si vzala svého studenta a i když už jsou oba postarší, tak je občas potkám, jak se drží za ruce. Nabízí se tím pádem otázka, jak dlouho po ukončení tohoto pracovního poměru učitel-žák se dva dospělí lidé mohou začít scházet. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evo,
      jak píšu jinde v diskusi, tady absolutně nejde o to, zda se daný pár okolí jeví jako souladný nebo nesouladný. To je prostě úplně jedno a v zásadě do toho nikomu nic není.
      Ovšem okolnosti naplnění této krásné osudové lásky jsou opravdu velmi nemilé a jak je tady v diskusi vícekrát zmíněno, vzbuzují řadu pochybností nebo dokonce pohoršení.
      Na někoho, kdo aspiruje na hlavu státu, by měly být kladeny vyšší požadavky.

      Vymazat
  6. Milane, vy běžně na potkání mlátíte lidi, kteří mají jiný názor než vy? Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem schopen a ochoten mlátit lidi, kteří ubližují dětem.
      Milan

      Vymazat
    2. Milane,
      jenomže to byste dneska byl v konfliktu s polovinou společnosti. Já když někdy vidím, co ti lidi dělají, tak mám chuť jim občas jednu vrazit taky, aby se vzpamatovali. Jenomže co naděláte, nezbývá než cesta pokory. To, co nelze změnit, můžeme jen vzít na vědomí.

      Vymazat
  7. Autorka tohoto blogu ovšem poněkud pozapomněla, že v našich takříkajíc "luzích" a "hájích", ještě celkem nedávno rovněž probíhala milostná aféra, která dokonce evokovala "pád vlády" tehdejšího premiéra RNDr. Petra Nečase, tedy alespoň dle mého skromného mínění. V této souvislosti bych měl snad také já pociťovat nějaké - řekněme blíže nespecifikované - pocity studu z více než infantilního chování jednotlivých aktérů dané causy? Nemohu si pomoci, ale tvrdí-li na straně jedné, že odmítá preferovat nevýrazné kandidáty, jako byl např. Ing. Jan Fišer, CSc., a později uvádí de facto pravý opak, tak jejím různorodým a v mnohém protichůdným názorům opravdu nejsem schopen porozumět (sic!). Domnívám se, že nejen ve Francii sehrávají bezpochyby dominantní úlohu při výběru "nejvhodnějšího" kandidáta, jiné a bezpochyby mnohem zásadnější determinanty, nežli ty které prezentovala právě Christabel.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jene,
      ale aféra premiéra Nečase, ihned jak se provalilo, oč vlastně jde, přivodila pád vlády. On rezignoval právě když se zjistilo, že jeho podřízená jej ovládá jako loutku.
      Ale že to bylo pro ostudu, to opravdu bylo. Ale tomu jsme se zde v té době dosti důkladně věnovali.

      To se rozumí, že je v tom rozpor. Když chcete mít ve vedení alfa samce, tak se asi dá čekat, že se takový člověk bude chovat jako alfa samec a bude mu možné leccos vytknout. Úplně typicky Donald Trump.
      Ale háček je v tom, že mít ve vedení nevýrazného člověka, není záruka, že to bude v pořádku, viz např. zmiňovaný premiér Nečas nebo prezident Hollande.

      Mimochodem, nedokážu odsud zhodnotit, jak v tomto směru působí Macron; mi připadá spíš jako snaživý žáček, jen už trochu přerostlý. No, to je asi přiléhavá role.

      Vymazat
    2. Promiňte, ale „ve vedení“ chci mít především, alespoň „trochu odpovědného politika“ – ačkoliv tato zdánlivá fráze může vyznívat dosti naivně – než-li zcela nekompetentní populistické individuum, ale zejména mi v tomto ohledu uniká Váš zdánlivě racionální názor, dle kterého pravděpodobně naznačujete eventuální paralelu mezi Emanuelem Macronem a RNDr. Petrem Nečasem, kterého neváháte označit „loutkou“, jíž ovšem „díky“ Mgr. Janě Nagyové (dnes Nečasové) skutečně byl.

      Uvědomte si prosím, že řada francouzských voličů může přemýšlet obdobně, např. jako čeští voliči, kteří často, byť s jistou skepsí, ex usu volí ono „nejmenší zlo“ s přihlédnutím k ostatním kandidátům a zejména vlastním „osobnostním“ preferencím, přičemž vycházím z vlastních zkušeností. Vámi naznačené úvahy, jsou svým významem spíše marginální, ale mohu se pochopitelně mýlit. Ostatně na dané téma bezpochyby existuje mnoho často velmi diametrálně odlišných názorů, kterým sice mohu „nerozumět“, ale zároveň je chci respektovat.

      Vymazat
  8. ad anonymní 2. května 2017 13:15

    Sice jsem pouze příležitostným a nikoliv pravidelným přispěvatelem na tomto blogu, ale vyhrožovat zde některým diskutujícím "újmou na zdraví"- byť drobnou - naplňuje veškeré taxativně stanovené znaky skutkové podstaty přestupku proti občanskému soužití podle § 49 odst. 2 písm. a) PřesZ, přičemž je vskutku překvapivé, že takto ordinérním způsobem nota bene vůči "slabšímu pohlaví", se vyjadřuje zaměstnanec veřejné správy neboli "příjemce veřejných prostředků". Jinak Vaše názory mi nepřijdou nikterak pohoršující.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "slabší pohlaví" je pravnicky konstrukt par excelance.

      Martin H.

      Vymazat
    2. Přiznávám, že Vaší poznámce, tak nějak nerozumím ... ale neváhá-li zde anonymní diskutující vyhrožovat explicitně uvedenou "újmou na zdraví", pak tímto nikoliv pouze společensky nevhodným jednáním beze zbytku naplňuje již dříve odkazovaný delikt; vycházeje přitom pochopitelně z dikce příslušného ustanovení PřesZ; bohužel vskutku netuším co by vlastně mělo být na této mé poznámce, kterou však mylně pokládáte za "právní konstrukci" – užiji-li toliko Vaši terminologii – par excellence s přihlédnutím, např. k významové pluralitě tohoto latinského úsloví.

      Vymazat
    3. Jako bdely a ostrazity obcan jste to vyhrozovani "ujmou na zdravi" anonymnim "zamestnancem verejne spravy" vuci anonymnimu "slabsimu pohlavi" na anonymni internetove diskusi urcite nabonzoval prislusnemu organu.

      Vymazat
    4. Přeci jen vycházím z předpokladu o tom, že také v internetových diskuzích by snad měla být respektována, alespoň elementární pravidla – řekněme – společensky přijatelného chování, což jsem v jednotlivých výrocích tohoto anonymního, byť pravidelného přispěvatele vskutku postrádal. Ovšem nyní již Vašemu sarkazmu rozumím, tedy jste-li skutečně autorem předchozího komentáře. Nicméně danou úvahou anebo chcete-li „poznámkou“, jsem pouze upozornil na značnou nekorektnost vyjadřování daného anonymního individua, ačkoliv tato sama o sobě nedisponuje žádnými právními – rozumějte punitivními – následky, ale zároveň mne docela překvapuje Vaše poněkud afektovaná reakce.

      Vymazat
    5. Jene,
      asi byste to neměl brát tak doslova. Myslím, že nikdo k žádné újmě nepřišel a zcela určitě není nutné v tomto směru nic řešit.

      S nekorektním vyjadřováním zde mám bohaté zkušenosti ještě z doby, kdy byl blog provozován na Bloguje.cz. Věřte, že teď je to proti tomu, co se odehrávalo tam, úplný kávový dýchánek.

      Vymazat
    6. Asi máte pravdu. Ostatně v internetových diskuzích nejsem "příliš ostříleným veteránem", ale nevidím nic smysluplného na tom, když se diskutující navzájem urážejí anebo si, ať již jakýmkoliv způsobem (prakticky čímkoliv) vyhrožují (viz výše).

      Vymazat
  9. On je tam údajně ještě jeden faktor: Říká se, že Macronova předchozí manželka ho nechala plavat kvůli jeho homosexuálním úletům. Je-li to tak, může být takové nestandardní manželství s postarší paní spíše oboustranně výhodným sňatkem z rozumu než výsledkem vzplanutí vášní: paní učitelce žáčkovy zálety za muži nevadí a ona má zase dobrou partii. Před veřejností mohou hrát hrdličky, jak chtějí.
    Vladimír M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vladimíre,
      copak on byl E.Macron před tímto manželstvím už jednou ženatý? To snad ne? Vždyť tahle učitelka byla jeho osudová láska...?
      Ale že jí může sloužit jako nástroj získání moci, to jistě může.

      Homosexualita jako taková by tamějším voličům snad nevadila, Francie se v tomto směru prezentuje jako vrcholně tolerantní. No, možná právě proto by vadila, kdo ví.

      Vymazat
  10. Když někdo opustí své tří děti nebo jim ukradne otce a přivede místo něj otčíma o málo staršího než jsou ty děti, není mravně v pořádku. A když to někdo schvaluje tvrzením, že "co dva lidi táhne k sobě, to bude vždycky zastřeno tajemstvím, takže těm druhým zbývá jen to respektovat", patří do stejné skupiny lidí.
    Na pocity a potřeby dětí se vykašlu, hlavně kdy JÁ jsem šťastná aspoň v posteli.
    Tfuj. Když rodiče dnes děti vedou k pořádku pomocí fysických trestů (není to můj případ), jsou vláčeni blátem a děti jsou jim odebírány. Když však své děti mrzačí psychickými ranami na celý život a neuzdravitelně, je to jen projev "práva na osobní štěstí".
    Milan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milane, vy jste si špatně přečetl můj příspěvek. Zřejmě jste měl rudo před očima už po první větě a zbytek nevnímal, ale to není můj problém. Já jsem psala, že se mi "nelíbí" (ano, mohla bych to napsat i sprostě, hrubě nebo velmi důrazně, ale nejsem ten typ), ale to jste zřejmě vzteky "neviděl". Fakt je, že sice opouštění rodiny neschvaluju, ale vy ani já nevíme, jaké to manželství bylo, třeba bylo silně nefunkční a ohrozila by ho sebemenší maličkost. Lidské vztahy jsou složitější než jak je vidíte vy a většinou se všechny strany při hledání nejvhodnějšího řešení dost trápí. Nemělo by být za opuštění rodiny nakonec vězení? Věřím, že tak agresívní lidé jako vy by s každým případem byli rychle hotoví. To, že musíme respektovat, jaké si lidi hledají partnery, je teda fakt. Pokud to není trestný čin a to je prostě v konkrétní zemi buď zákonem dané nebo ne (a vyšetřování to musí prokázat), tak do toho vůbec nikomu nic není. A opravdu mě fascinuje, že nikomu nevadí ti stárnoucí seladoni s mladými partnerkami, ale starší žena ve vztahu je problém. Eva

      Vymazat
    2. Evo,
      nefunkční manželství? Vždyť se z něj narodily tři děti. To si ta matka předtím, než propadla mladíkovi, který měl před sebou zářnou kariéru, nevšimla, jak strašně v tom manželství trpí?

      Ono mi je totiž teď právě tolik jako té učitelce, když k sobě tak zahořeli. Tak to mi tedy řekněte, co byste mi tady asi napsala (a i ostatní), kdybych tady teď vylíčila, jak jsem navzdory rodině propadla 16letému klukovi.
      Já sama absolutně nechápu, co může dospělou ženu na prahu čtyřicítky přitahovat k takovému uchu, kromě úplně primitivních pudů? Co do toho vztahu asi může ten kluk přinést? Sex a potom potenciální kariéru vedoucí k velké moci, bude-li vhodně veden.

      Kdepak, tohle se hodně těžko okecává. Já vím, ta Vaše verze je romantičtější... Ale není pravda, že do toho nikomu nic není, protože voliči si vybírají hlavu státu v poměrně neutěšené situaci, a musí se přece zajímat, jestli uchazeč o prezidentské křeslo není jen hračkou v rukou své bývalé učitelky, s níž začal vztah původně možná na hraně trestního práva a určitě za hranou morálky. Kdepak, do toho lidem něco je.

      Takže abych to shrnula, u někoho na ulici to může být jedno, u prezidentského kandidáta to jedno není. A nejde o nesoulad věku, ale o jiné, vážné okolnosti toho vztahu.

      Vymazat
    3. Evo,
      klišé "stárnoucí seladon a mladá partnerka" samozřejmě nevzbuzuje tolik otázek. To je přece běžná situace, muž má peníze a postavení a to přináší do vztahu s mladou a atraktivní ženou. Ženy nepreferují u mužů vzhled, resp. činí tak mnohem méně než muži, to je dáno přece biologicky. Žena detekuje u mužů jiné ukazatele, hledá zajištění a ochranu, k tomu je jí krásná tvářička k ničemu, požadavků na vzhled se často ochotně vzdá výměnou za jiné hodnoty. Takže to zmiňované klišé dokonale odpovídá biologickém nastavení člověka.

      Vymazat
  11. Nebyla jsem tady možná několik týdnů, až dnes jsem klikla a hle - moje jméno Graver.. nadarmo :-)) Trochu jsem se pohrávala s myšlenkou se nepřiznat, když Eva mlčí. Byl by to zcela první Graverův pochvalný post na mou osobu :-)

    A do hlasovacího zařízení zadávám svůj souhlas s Evou i Graverem.

    Ostatně..Veškrnová/Havel - to snad byl sourodý pár? Hezká/ošklivý, vysoká/malý, hubená/pupíkatý, chudá/bohatý, nezadaná/ženatý(manželka respektovaná a na smrt nemocná)..
    Ale zde paralela s Evou nesedí. Havel byl mimořádně vychytralý, sobecký a nekoncepční prezident.
    Ela (opakuji, Ela :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elo,
      samozřejmě, že to byl sourodý pár.
      Mocný a bohatý muž a krásná žena, autor divadelních her a divadelní herečka. Jaký souladnější pár byste si představovala?

      Ale tady nejde o to, zda je pár souladný, to může být klidně nesouladný. Podstata je v tom, zda jejich láska stojí na neštěstí ostatních, na zradě přijatých závazků.

      Jak to, že nás zanedbáváte? Když už se s tím píšu, tak byste si to mohla přečíst, ne?:-))

      Vymazat
    2. Ehm, doufám, že Graver využije příležitosti a gentlemansky teď připojí něco pochvalného na Vaši adresu, když už se to nedorozumění vysvětlilo;-)

      Vymazat
    3. Havel je moje oblíbené téma, tak můžem:-)
      Manžel Havel, tč. zrovna prezident, bigotně apelující na pravdu, lásku, čest, solidaritu, ušlechtilost, vyšší princip.. neumí počkat, až jeho velmi respektovaná a mnohými milovaná manželka (bez které by prezidentem nebyl) v klidu, míru a pod rouškou jeho lásky zemře na agresivní zhoubný tumor. Do nemocnice za ní nechodil, neboť neměl čas. Na milenku Dášu čas měl. A v obecnou známost dával, jak ho paní Olga nabádala, aby nezůstával sám. To ale asi myslela až ona tady nebude.

      Nejsou to jen děti, kterým amorál umí ublížit.
      A nadále pak na hradě trůnil jako vzor ušlechtilosti a etalon pravdy a lásky..

      Ale budiž. Má právo milovat krásnou herečku.
      Má právo býti prezidentem, když ho nikdo nesesadí.
      Ale kde bere ten žaludek se tvářit, že je to jinak, resp. že on je jaksi něco více.
      Ostatně..jako ateista použiji pojem vyšší moc, mu to vrátila. Umíral sám, v izolaci, marně se dožadující přítomnosti své krásné manželky. Ta mu po telefonu sdělovala, že nemá čas.
      Nicméně.. právo na lásku mu neupírám, jen to okolo mi vadí.

      Otázkou je, jak se k Macronově domácí konstelaci postaví Francouzi. Myslím, že jim to bude jedno. Straší je Marine.
      Ela

      Vymazat
    4. Graver jistě pochválí, až on sám uzná za vhodné, že je to nutné. Ale to nepředpokládám. Ale vždyť proč..to předtím byl ftip. Ela

      Vymazat
    5. My mužská šovinistická prasátka chválíme jen pod nátlakem nebo za odměnu. Ale pochválit bych uměl ten názor na VH coby morální ikonu.

      Vymazat
    6. Myslím, že jednou k tomu dojde:-)

      Vymazat