sobota 21. října 2017

Volební tip 2017

Podobně jako před posledními sněmovními volbami sem dám svůj odhad výsledků.
Minule jsem se příliš netrefila, uvidíme, jak to dopadne tentokrát.

V závorce označuje plus nebo mínus to, jaký výsledek bych si sama přála.

ANO 24% (- - -)
SPD 15% (- -)
ČSSD 12%
KSČM 10% (-)
ODS 11% (+ + +)
KDU-ČSL 7%
Piráti 6%
STAN 5%
TOP09 4,5%
Svobodní 1,5% (+ + +)
Zelení 1%
ostatní 3%

Upřímně doufám, že se mýlím a tento odhad volebních výsledků je úplně mimo.


9 komentářů:

  1. Včera mi volala maminka a stěžovala si, že nechce jít k volbám, protože neví, koho volit. Poradil jsem ji, ať tedy volí Piráty, že tím nic nezkazí. Doufám, že svého doporučení nebudu příští 4 roky litovat. Sám jsem volil ODS a zakroužkoval Marka Bendu.
    Z výsledků SPD a ANO jsem smutný, ale holt reprezentují hlas spravedlivě rozhořčených frustrovaných, proto tak masivní úspěch v Ústeckém kraji. Raději bych místo SPD ve sněmovně viděl 18 % pro KSČM, kterou beru jako stranu systémovou, konformní a ve skutečnosti neškodnou. Radost mám z neúspěchu SPO, kterou považuji za stranu regionálních a průmyslových kmotrů. Mám velký strach z destrukce zastupitelské demokracie, jak avizuje ANO, SPD a bohužel i ti Piráti. V konečném důsledku povede k destabilizaci a zničení právního státu. Přímá volba prezidenta byl jen první krok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pane Bauere,
      Piráti jsou sice dost nečitelní, ale předseda Bartoš na mne působí dost zorientovaně. Jejich volební úspěch mne spíš těší, resp. jsem ráda, že dostali příležitost. Ohledně pokračování zastupitelské demokracie neznám jejich názory, tak nevím.

      Já jsem nakonec také kroužkovala, trochu jsem to podcenila a dořešovala to až za plentou, ale tři kroužky jsem dala.

      S výsledky voleb nejsem spokojena.
      Pokud jde o KSČM, připadá mi šokující, že tato strana spolu s ČSSD udělala vlastně takový výsledek jako předtím dělala sama. Je to velká otázka pro levici, jak je možné, že jim voliči utekli a kam utekli, a zda takto pokračovat.

      Ohledně případné demontáže právního státu nám velmi mnoho napoví hned první dny a týdny po volbách. Přiznám se, že nemám vůbec chuť to sledovat.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. GP,
      ano, v některých ohledech jste byl dost dlouho před volbami dost přesný.
      U mne bylo přání otcem myšlenky především pokud jde o tip výsledku hnutí ANO a částečně také pokud jde o ČSSD, protože jsem tušila, že půjdou dolů, ale netěší mne to, ačkoliv se s touto stranou názorově neshoduji.

      Manžel mne už před několika týdny jen tak mimochodem upozornil, že se mám připravit i na variantu vlády ANO a SPD s podporou komunistů, což mne předtím nějak nepřišlo na mysl, že by mohlo nastat.
      Někdy bych si přála, aby ty jeho mimochodem pronášené poznámky nebyly tak trefné. Možná to tak nedopadne, ale varianta to určitě je.

      Vymazat
    2. To je děsné, takto už skoro dají dohromady ústavní většinu, zbytek hlasů si Babiš koupí v jiných stranách. Já jsem vlastně nikdy nepochopil, proč se s Babišem spojilo tolik chytrých lidí a bohužel i právníků. U Pelikána to přisuzuji jeho ambicím, u Válkové naivitě, ale dnes vyšlo najevo, že přesvědčil i Švejnara.

      Vymazat
    3. Pane Bauere,
      vidím za tím přesně totéž: někde kariérismus, někde naivitu.
      Švejnar:-)

      Vymazat
    4. Blahopřeji Vám, pane. Fakt jste to nastřelil velmi dobře.
      K Vašim vlastním komentářům na Vašich stránkách, na nichž nemohu komentovat: domnívám se, že propad Komunistů a překvapivý nárůst Pirátů je dán tím, že lumpenproletariátní a anarchistická mládež, dříve volící protestně Komunisty, tentokrát volila Piráty.
      STAN pak opravdu překvapili všechny.
      Milan

      Vymazat
    5. Komentovat můžete. Stačí mít libovolný účet úplně kdekoliv. Odmítám jen anonymy.

      Díky za ocenění.

      Můj názor je, že propad levice není jen lithium, to by KSČM nepropadla. Jak to řekli v diskusi předních novinářů na ČT 24: Pravolevý konflikt zmizel a už se nikdy nevrátí, stejně jako zmizel konflikt venkov v. město: agrárníci. Nynější hlavní konflikt je elity (= idealisté) v. plebejci.

      Mladí anarchisté nevolili KSČM nikdy. Tradiční voliči KSČM nyní volili zčásti ANO (ti starší) a zčásti SPD (ti mladší).

      Vymazat
  3. Nakonec jsem k výsledkům voleb napsala komentář, i když jsem to původně neplánovala. I tak nevím, jestli je to dobrý nápad, je moc brzy...

    http://panirtenka.blogspot.cz/2017/10/mozna-nebude-tak-zle.html

    OdpovědětVymazat